اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد

تجهیز 13هزار هکتار اراضی سمیرم به سیستم آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: مدیرجهادکشاورزی سمیرم گفت: طی پنج سال اخیر 13هزار هکتار از اراضی و باغات کشاورزی سمیرم به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

تجهیز 13هزار هکتار اراضی سمیرم به سیستم آبیاری تحت فشار

همت‌علی انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های نوین آبیاری در جهت استفاده بهینه از منابع آبی اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 86 تنها 6هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار بوده، اما در پنج سال اخیر 13هزار هکتار از اراضی و باغات این شهرستان از طریق سیستم‌های تحت فشار، آبیاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان سمیرم رتبه اول اجرای آبیاری تحت فشار استان اصفهان را دارد، افزود: به منظور تسهیل در زمینه استفاده کشاورزان از سیستم‌های نوین آبیاری، در سال جاری 3 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: در حاضر اعتبار سال 91 ابلاغ نشده است.

وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی این طرح در کاهش مصرف آب تصریح کرد: استفاده بهینه از آب، افزایش بازدهی آب از 30 درصد به 75 درصد و یا 90 درصد، افزایش اراضی و نیز کنترل علف‌های هرز از جمله مزایای استفاده روش‌های نوین آبیاری است.

انصاری با بیان اینکه بیش از 91درصد مردم شهرستان سمیرم کشاورز هستند، گفت: شهرستان سمیرم یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان و کشور است که افزون بر 36 هزار هکتار باغ و 33 هزار هکتار زمین زراعی در سمیرم وجود دارد.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم در 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول