اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

4 کانال آبیاری در سمیرم به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با چهارمین روز ایام الله دهه فجر 4 کانال آبیاری به طول 7هزار متر در سمیرم به بهره‌برداری رسید.

4 کانال آبیاری در سمیرم به بهره‌برداری رسید

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: با اعتبار یک میلیارد و 517 میلیون ریال چهار کانال آبیاری در شهرهای سمیرم، حنا، کمه و وردشت افتتاح شد.

وی طول این کانال‌های آبیاری را 7 هزار متر اعلام کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای 16 نفر در این شهرستان اشتغالزایی شده است.

همت علی انصاری با تأکید بر روش‌های آبیاری نوین در جهت استفاده بهینه از آب اظهار کرد: شهرستان سمیرم در پنج سال اخیر با تجهز 13 هزار هکتار از اراضی و باغات شهرستان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار، رتبه اول استان اصفهان را دارد.

وی استفاده بهینه از آب کشاورزی را از کارهای زیربنایی بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد: افزایش بازدهی آب از 30 درصد به 75 درصد و یا 90 درصد، افزایش اراضی و نیز کنترل علف‌های هرز از جمله مزایای استفاده روش‌های نوین آبیاری است.

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم همچنین با اشاره به اختصاص 13 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در سفر وزیر جهاد کشاورزی به سمیرم تصریح کرد: با اعتبارات وزیر جهاد کشاورزی 200 کیلومتر احداث کانال و لوله‌گذاری در مسیر انتقال آب، 20 رشته قنات لایروبی و 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

‌شهرستان سمیرم با 36 هزار هکتار باغ و 22 هزار هکتار زراعت و اشتغال 91 درصدی مردم این شهرستان به کشاورزی در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول