اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت زهکشی استان بوشهر خبر داد

پیشرفت 45 درصدی ترمیم کانال اصلی آبیاری آبپخش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از پیشرفت 45 درصدی ترمیم کانال اصلی آبیاری آبپخش خبر داد.

پیشرفت 45 درصدی ترمیم کانال اصلی آبیاری آبپخش

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به کشاورزان مهم‌ترین هدفی است که شرکت بهره‌‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر در دستور کار خود قرار داده‌اند و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از تخریب کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش پس از سیل آذرماه سال‌جاری ترمیم این کانال یکی از دغدغه‌های کشاورزان بود که به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

موسوی بیان داشت: تسریع در روند اجرای این طرح با توجه به تاثیرات زیاد این طرح بر کشاورزی منطقه آبپخش از مسائل مهمی است که مورد توجه قرار گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از سیل با واگذاری طرح به پیمانکار ترمیم و بازسازی آن شروع شد.

وی با اشاره به پیشرفت 45 درصدی اجرای این طرح عنوان کرد: کیفیت در اجرای این طرح از فاکتورها و مولفه‌های مهمی است که به آن توجه داشته‌ایم و یکی از قوی‌ترین پیمانکاران در اجرای کانال‌های آبیاری اجرای این طرح را عهده‌دار است و تاکنون اجرای این طرح پیشرفتی بالغ بر 45 درصد داشته است.

موسوی ابراز داشت: طول این کانال شش کیلومتر است که در اثر سیلاب یک کیلومتر از این کانال که در مجاورت شهر قرار دارد تخریب شده است.

وی گفت: ورود روان‌ آب‌های شهری آبپخش و سعدآباد و افزایش ناگهانی حجم آب از عواملی است که تخریب این کانال آبیاری را به دنبال داشته است.

افزایش حجم آب سبب تخریب کانال اصلی آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دبی این کانال 10 هزار و 500 لیتر بر ثانیه است که در اثر بارش‌های پاییزی به میزان مضاعف حجم آب موجود در کانال افزایش یافت و به تخریب این کانال انجامید.

موسوی اذعان داشت: با توجه به اینکه محل تخریبی توسط سیل حالت باتلاقی و مردابی دارد، عملیات لایروبی در این مکان اجرا شده و حجم بالایی از گل و لای موجود در مسیر کانال را پاکسازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در منطقه مذکور به‌دلیل سطح پایین‌تر از مناطق علاوه بر سرازیر شدن آب‌های ناشی از بارش شاهد ورود آب‌های سطحی به این منطقه بودیم که با موتور پمپ و پمپ‌های روبین اقدام به تخلیه آب موجود در مسیر اجرای طرح کردیم ولی اثرگذار نبود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: به‌منظور حسن اجرای طرح بازسازی کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش با بهره‌گیری از سنگ‌های مخصوص آرمور که وزن آن بین یک تا 1.5 تن است، اقدام به بالاآوردن سطح کانال در قطعه مذکور کردیم و پس از آن عملیات بتن‌ریزی در دستور کار قرار گرفت.

موسوی اظهار داشت: برای اجرای مطلوب‌تر این طرح باید به تراکمی مطلوب دست می‌یافتیم که با اقدامات صورت گرفته در مراحل اجرای طرح توانسته‌ایم به تراکم مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ترمیم چپ‌آب، تاسیسات هیدرولیکی و تاسیسات بتونی این کانال را در دستور کار قرار داده‌ایم و از تمام توان و امکانات برای دستیابی به این مهم بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/2451/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول