اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفتند.

اجرای آبیاری تحت فشار در 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی

فیض‌الله شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه همزمان از ابتدای آغاز طرح آبیاری تحت فشار تاکنون در آذربایجان غربی، 40 هزار هکتار  تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: اجرای آبیاری تحت فشار در این میزان از اراضی کشاورزی باعث صرفه‌جویی 13 میلیون متر مکعبی آب در استان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تأثیر اجرای این طرح در حوزه دریاچه ارومیه بوده است، افزود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار، موجب صرفه‌جویی 10 میلیون متر مکعبی آب در بخش دریاچه ارومیه شده است.

شمس از اجرا و بهره‌برداری از 4 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در ایام‌الله دهه فجر سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این طرح که از جمله مهم‌ترین سیاست‌های جهاد کشاورزی استان در حوزه آب و خاک می‌باشد، از ابتدای سال جاری تا 30 دی ماه در استان اجرا شده و در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام اینکه شهرستان ارومیه با اختصاص 625 هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار بیشترین تعداد این طرح‌ها را در دهه فجر امسال به خود اختصاص داده است، ادامه داد: بوکان با 618 هکتار، اشنویه با 456 هکتار و پیرانشهر با 396 هکتار به ترتیب بعد از ارومیه، بیشترین میزان طرح افتتاحی آبیاری تحت فشار در دهه فجر را شامل می‌شوند.

وی به میزان اعتبار اختصاص یافته به اجرای این میزان آبیاری تحت فشار در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح در سطح استان 18 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شمس خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای 200 نفر اشتغال جدید و برای 600 نفر صیانت از اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/61009/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول