اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

اقتصاد مقاومتی راهکار خودکفایی اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای خودکفایی اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی راهکار خودکفایی اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نادر میرشکار پیش از ظهر امروز در همایش «انقلاب اسلامی، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی» که با حضور مؤدیان مالیاتی، هیئت انجمن‌های اسلامی، مسئولان تبلیغات اسلامی، ستاد دهه فجر، اصناف و بازاریان برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی منفعل نیست و هدف مقدس آن تغییر ساختارها و بومی سازی براساس جهان‌بینی اسلامی است.

وی افزود: اندیشه و تفکر مقام رهبری برای نام‌گذاری سال‌ها مبین آینده‌نگری در حوزه عدم وابستگی و اتکا به تولید ملی و اقتصاد داخلی است که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی حاصل از ترفندهای مذبوحانه دشمن برای رسیدن به نیات و اهدافش را خنثی می‌کند.

میرشکار مفاهیم ارزشی در نام‌گذاری‌ها را زمینه‌ساز عدم وابستگی دانست و بیان داشت: در دنیای ارتباطات کنونی اتکا به خود، رهایی از اقتصاد تک محصولی، استفاده از صادرات غیر نفتی و اشتغال پایدار از اصولی‌ترین تدابیر رهایی از وابستگی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان همچنین الزامات رهایی از وابستگی را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: مردمی کردن این مفاهیم ارزشی، توأم با وحدت ملی، کاهش وابستگی، استفاده از تولید داخلی، اشتغال پایدار، تولید با کیفیت محصولات داخلی، استفاده حداکثری از منابع و امکانات با توجه به عنصر زمان براساس برنامه مدون از عمده‌ترین شاخص‌های دستیابی به این امر مهم است.

میرشکار الگوی مناسب برای گذر از تحریم‌ها و دستیابی به اهداف تعیین شده راٰ عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با استفاده از برنامه‌های مدون سند چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه دانست و تصریح کرد: لازمه رسیدن به این امر، وحدت اجتماعی، هم‌بستگی بین بخشی دستگاه‌ها، نهادهای حکومتی و قوای سه‌گانه است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی مقصد نیست بلکه مسیر است، مقصد اصلی همان جهاد اقتصادی است و گام اول هر نوع جهاد مقاومت و تلاش است.

رئیس دفتر شواری سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سیستان و بلوچستان هم در این گردهمایی اظهار داشت: ایران اسلامی احساس غرور می‌کند که پس از 34 سال با اقتدار و صلابت به پیش می‌رود و نه‌تنها از مسیر خود منحرف نشد، بلکه لحظه‌ای هم از حرکت باز نایستاده و تمامی توطئه‌های طراحی شده دشمنان را خنثی کرد و عمده‌ترین عامل این استواری و پیروزی داشتن هدف مقدس معنوی بود.

حجت‌الاسلام غلامرضا عباسی افزود: پشتوانه استقرار حکومت اسلامی و اجرای احکام دین خواست مردم بود که تمامی توطئه‌ها را تاکنون با تدابیر اندیشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری خنثی کرده است.

وی گفت: اقتصاددانان و تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دشمن نتواند روزنه نفوذ بیابد و در این میان مردم نیز وظیفه مهمی برعهده دارند که بتوانند کمبودها و ناملایمت‌ها را تحمل کنند تا از این عرصه عبور کنیم.

رئیس دفتر شواری سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سیستان و بلوچستان به محاصره سیاسی و اقتصادی از صدر اسلام برای مسلمانان در شعب ابوطالب به مدت سه سال در زمان پیامبر اعظم و ماجرای فدک پس از آن اشاره کرد و افزود: دین اسلام دین مقاومت و استقامت و پایبندی به اصول روزه و معنویت است و عزت و شرف و کرامت خود را قربانی یکسری ضد ارزش‌های مادی نمی‌کند و با اتکا به هدف مقدس خود در راه استقلال هم‌چنان مقاومت می‌کند.

اقتصاد مقاومتی یکی از شاکله‌های جلوگیری از اقتصاد ریاضتی است

معاونت فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هم در این همایش اظهار داشت:  تجربه اقتصاد مقاومتی سابقه در دوران دفاع مقدس، دوران مبارزه با طاغوت و سیر روند تثبیت انقلاب را در نظام جمهوری اسلامی دارد و اکنون با توجه به فشارهای سیاسی، اقتصادی و روانی که استکبار و صهیونیسم بر ما تحمیل می‌کنند نیاز است که جریانات واکاوی عمیق شود.

محسن ارباب افضلی با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌های حاصله در زمین، هوا، فضا و فناوری‌های سوق‌الجیشی و دفاعی افزود: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست راه رسیدن به افق عزت و خودکفایی اقتصادی است که لازمه آن مقاومت و صبر و برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/75003/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول