اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی جیرفت:

اقتصاد مقاومتی برای حفظ امنیت و ثبات کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جیرفت گفت: اقتصاد مقاومتی در راستای حفظ امنیت و ثبات کشور و به مفهوم شکوفایی اقتصادی و رفع مشکلات موجود است.

اقتصاد مقاومتی برای حفظ امنیت و ثبات کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی‌اکبر بیگ‌زاده در همایش «انقلاب اسلامی، تولید ملی، اقتصاد مقاومتی» در این شهرستان با اشاره به اینکه تنها پنج درصد از ذخایر نفت جهان متعلق به آمریکا است، اظهار داشت: این در حالی است که این ذخایر هر روز کمتر و نیاز آمریکا به واردات نفت هر سال بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «ریچارد نیکسون» نفت را خون صنعت مدرن خوانده است، ادامه داد: به گفته وی «منطقه خلیج فارس قلبی است که این خون را مانند تلمبه به جریان می‌اندازد و راه‌های دریایی پیرامون خلیج فارس شریان‌هایی هستند که این خون حیاتی از آنها می‌گذرد.

بیگ‌زاده با بیان اینکه نفت می‌توانست، ابزار فشار ما بر غرب و آمریکا باشد، خاطرنشان کرد: اما اکنون این روند عکس شده و اینجاست که جای خالی اقتصاد مقاومتی به شدت احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، کشور ایران در وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی نفت، راه حل تحریم نفتی را پیش پای دشمنان قرار می‌دهد و از این طریق تلاش می‌کند تا به اهداف و غرائض سیاسی خود دست یابد.

بیگ‌زاده با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی در راستای حفظ امنیت و ثبات کشور برای مقابله با شوک‌های خارجی اقتصادی و به مفهوم شکوفایی اقتصادی و رفع مشکلات موجود است.

وی استقلال اقتصادی را شاخصه بارز اقتصاد مقاومتی دانست و اذعان داشت: همچنین اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌ها علیه یک منطقه است که در شرایط ممنوعیت صادرات و واردات قرار دارد.

بیگ‌زاده عنوان کرد: تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقب آن تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن این حوزه در نتیجه اقتصاد مقاومتی حاصل می‌شود، بر همین اساس این فشارها باید تبدیل به فرصت شود تا وابستگی خارجی آنها کاهش یابد.

وی در پایان گفت: هدف از این اقتصاد استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریم‌ها با ایجاد کمترین بحران است که با تلاش و وحدت مسئولان و مردم محقق می‌شود.

انتهای پیام/80001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول