اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

وظیفه اصحاب رسانه کار کردن روی فطرت انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: اصحاب رسانه وظیفه ترویج فرهنگ در جامعه و کار کردن بر روی فطرت را دارند و این امر باید درونی باشد.

وظیفه اصحاب رسانه کار کردن روی فطرت انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدجعفر محمدزاده ظهر امروز در آیین گشایش سرای روزنامه نگاران خوزستان اظهار داشت: امروز مجوزهای فعالیت، بنگاه‌های خبری و موسسات مطبوعاتی، تعداد خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و همه نشریات مکتوب و مجازی فضای بسیار مطلوبی را ایجاد کرده‌اند که چشم‌انداز آن رسیدن به کیفیت مطلوب است.

به گفته وی ما در مطبوعات دو شعار توسعه کیفی و تذهیب رسانه داریم و تذهیب رسانه به این معناست که در رسانه‌ها نباید احکام غیبت، تهمت و افترا وجود داشته باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ضمن اشاره به بحث روزنامه‌نگاری نوین در قرآن تصریح کرد: گفته‌های بسیاری در قرآن و آموزه‌های دینی وجود دارد که می‌تواند برای مطبوعات و خبرنگاران کاربردی باشد و ما روی این مسئله تحت عنوان تذهیب رسانه که شعار سال قبل در نمایشگاه مطبوعات بود کار کردیم.

*اگر وزارت فرهنگ را در دو رکن فرهنگ و هنر خلاصه کنیم هر دوی آن متعلق به شهداست

وی خاطرنشان کرد: سرای روزنامه‌نگاران یک مرکز فرهنگی است که برای فعالیت همه اقشار فرهنگی به عنوان سرای همدلی در نظر گرفته شده است که در آن اصحاب رسانه به تبادل نظر و انتقال تجربیات خود می‌پردازند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه سرای روزنامه‌نگاران از ابتدای فعالیت خود تا به امروز منشا خیر و برکات فراوانی بوده است، گفت: این سرا با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، فعالیت گسترده در نمایشگاه مطبوعات و کتاب، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و... نقش خود را ایفا کرده است.

وی یادآور شد: اگر وزارت فرهنگ را در دو رکن فرهنگ و هنر خلاصه کنیم هر دوی آن متعلق به شهداست زیرا شهادت هنر مردان خدا بوده و فرهنگ ما نیز از ایثار و شهادت نشات می‌گیرد.

*شهید شدن یک نشانه برای تداوم انقلاب است

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه شهید شدن یک نشانه برای تداوم انقلاب است، افزود: شهدای خبرنگار ما رسانه انقلاب اسلامی هستند همانند شهدای کربلا که رسانه اولیا و مربیان بودند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی کار با فطرت است گفت: اگر فرهنگ عمیق فکری بین مردم نباشد جهل رشد می‌کند و اگر در جامعه‌ای بر روی عنصر فرهنگی فطرت سرمایه‌گذاری نشود آن جامعه در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند رشد کند.

محمدزاده تصریح کرد: اصحاب رسانه وظیفه ترویج فرهنگ را در جامعه و کار کردن بر روی فطرت را دارند و این امر باید درونی باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ضمن اشاره به رشادت‌های مردم خوزستان در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: ما وظیفه داریم فرهنگ را با تکیه بر ریشه‌های کهنی گره خورده با نظام و انقلابمان به سوی جلو حرکت کنیم و به قله‌های دست نیافتنی برسیم.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول