اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

برپایی 230 نمایشگاه کتاب در کشور/دانشگاه چاپ و نشر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با آغاز به کار هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم، تعداد نمایشگاه‌های کتاب برگزار شده در کشور به 230 نمایشگاه رسید.

برپایی 230 نمایشگاه کتاب در کشور/دانشگاه چاپ و نشر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای برپایی این نمایشگاه گفت: امروز شاهد آغاز به کار دویست و سی‌امین نمایشگاه استانی در کشور هستیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در همه استان‌ها نمایشگاه کتاب دایر شده و هیچ برنامه فرهنگی تعطیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد تلاش کرده است که جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در زمان خود برگزار شوند، به فعالیت یک هزار و 200 ناشر در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب با 200 غرفه در شأن قم نیست و باید تلاش شود فضای مطلوب و گسترده‌تری برای برپایی این نمایشگاه فراهم شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هرچه فروش کتاب در نمایشگاه‌های استانی افزایش پیدا کند، میزان حمایت وزارتخانه نیز افزایش خواهد یافت، گفت: نمایشگاه کتاب قم با استقبال گسترده‌ای مواجه خواهد شد.

*راه‌اندازی دانشگاه چاپ و نشر

وی به راه‌اندازی شهرک صنعتی چاپ و نشر اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم که با حمایت استاندار قم نخستین دانشگاه صنعت چاپ و نشر را بتوانیم در استان قم راه‌اندازی کنیم.

اسماعیلی با اشاره به افتخاراتی که در حوزه فرهنگ در حال رقم خوردن است تصریح کرد: اسلام پرچم‌دار کتاب و کتابخوانی است و به کتاب خواندن و نوشتن اهمیت می‌دهد.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که فرهنگ باورهای دینی ما مبتنی بر ارزش بینش، دانش و نگارش است و خداوند معجزه ابدی آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده است و ما پیرو چنین دینی هستیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه اسلامی همین بس که تمام ادیان آسمانی و رجال بزرگ بشری از طریق کتاب جاودانه شدند.

*کتاب ابزاری پیشرو در جنگ فرهنگی

وی یادآور شد: کتاب به دلیل دامنه نفوذ و تأثیرگذاری خاصی که دارد، می‌تواند به عنوان ابزار فرهنگی پیشرو در برابر جنگ فرهنگی دشمن نقش‌آفرینی کند.

اسماعیلی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را یک گام‌های مفید و برجسته در عرصه فعالیت‌های فرهنگی دانست و اضافه کرد: استقبال اقشار مختلف از کتاب و مطالعه نشان از تلاش همگان برای درک بهتر حقایق و کشف سرزمین‌های ناشناخته دانش و معرفت دارد.

وی تأکید کرد: هرچه تنوع در بخش کتاب داشته باشیم، عده بیشتری از مردم جامعه مطالب مورد نیاز و پاسخ پرسش‌های خود را با مراجعه به این آثار در می‌یابند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خودباوری و خوداتکایی می‌تواند زمینه بسیاری از پیشرفت‌ها را فراهم کند، افزود: به یاری خداوند متعال بسیاری از نویسندگان با برخورداری از ایمان و اخلاص آثار زیبا و تأثیرگذاری را پدید آورده‌اند و البته مسئله‌ای که نویسندگان متعهد باید بیشتر روی آن کار کنند، ترویج کتاب‌های دینی و معارف اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه قم کانون و مرکز نشر معارف دینی و اسلامی است، ادامه داد: نقش حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم در نشر معارف اسلامی بی‌بدیل است.

اسماعیلی گفت: آمادگی همگان در برابر ناتوی فرهنگی دشمنان مسئله‌ای ضروری است و چنین شرایطی ایجاب می‌کند، آثار برجسته و فاخر در اختیار همگان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: پویایی و بالندگی فرهنگ زمانی محقق می‌شود که دستگاه‌های فرهنگی اهل قلم را تشویق و ترغیب کنند تا به مطالعه بپردازند و امروز وظیفه همه افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی کشور است که در گسترش و تقویت روزافزون کتاب و کتابخوانی فعالیت کنند.

وی در پایان متذکر شد: هر گامی که در راستای تثبیت و تقویت عادت به مطالعه برداشته شود، برای همه فرهیختگان مژده‌ای بزرگ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2258/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول