اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

افزایش 8 درصدی فرآیند تالیف در کشور / کاهش 13 درصدی آثار ترجمه‎ای در ایران

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشحالیم که امروز فرآیند تالیف در کشور در حوزه کتاب به ویژه در بخش کودک و نوجوان هشت درصد افزایش داشته است و شاهد کاهش 13 درصدی آثار ترجمه‎ای در این حوزه هستیم.

افزایش 8 درصدی فرآیند تالیف در کشور / کاهش 13 درصدی آثار ترجمه‎ای در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی اسماعیلی بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: کتاب به عنوان اثری فاخر و ارزشمند در جامعه است که می‎تواند به اثری ماندگار تبدیل شود.

وی تصریح کرد: جامعه ما این توان را در وجود خویش دارد که به تولید آثار فاخر اهتمام بورزد چراکه یک جامعه فرهنگی است و در این راستا آثاری که بتواند گره‎ای از مشکلات را بگشاید و تاثیر خود را در تمام شئون زندگی و سبک زندگی ایرانی بگذارد مطلوب جامعه اسلامی خواهد بود.

نویسندگان به آثار تالیفی مبادرت کنند/ انتشار 69 هزار عنوان کتاب در کشور

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: نویسندگان باید تلاش کنند تا در عین ترجمه آثار فاخر و ارزشمند همه اندیشمندان جهان نسبت به نهادینه شدن تولید فکر، تکنولوژی و آثار تالیفی در کشور مبادرت کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: باید به شدت از ترجمه آثاری که هیچ ارزشی در زندگی اسلامی ایرانی ما ندارند حتی ترویج نمادها و فرهنگ‎هایی که هیچگونه سنخیتی با نظام اسلامی ندارد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی یک‎هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‎شد ابراز داشت: امروز بعد از گذشت 34 سال از نظام اسلامی این عدد به 69 هزار عنوان ارتقا پیدا کرده و این تازه آغاز راه است.

تعداد نمایشگاه‎های استانی به رقم 226 رسیده است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ایجاد نمایشگاه‎های استانی در داخل و خارج از کشور یکی از نمادهای توزیع کتاب محسوب می‎شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه موسسه نمایشگاه‎های فرهنگی ایران از سال 1371 نخستین نمایشگاه‎های استانی خود را آغاز کرده است ابراز داشت: در حال حاضر تعداد نمایشگاه‎های استانی به رقم 226 رسیده است.

عمق توجه دولت به مسائل فرهنگی/ تشکیل کارگروه‎های فرهنگی در دولت‎های نهم و دهم

وی افزود: از سال 1371 تا سال 1384 جمعاً حدود 100 نمایشگاه و از سال 1384 یعنی در دولت‎های نهم و دهم تا به امروز 126 نمایشگاه برگزار شده است که نشان‌دهنده توجه عمق دولت به مسائل فرهنگی است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تشکیل کارگروه‎های فرهنگی در سفرهای استانی در دولت‎های نهم و دهم اتفاق افتاده است عنوان کرد: ارتقاء شاخصه‎های فرهنگی در همین دولت به منصه ظهور رسیده است.

در مباحث فرهنگی نباید توجیه اقتصادی مانع راهمان شود

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در مباحث فرهنگی نباید توجیه اقتصادی مانع راهمان شود متذکر شد: توجه به این مهم نشان می‎دهد هر چقدر در حوزه فرهنگ تلاش کنیم سرمایه‎گذاری است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول