اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد:

سرعت اجرای پروژه تالار مرکزی اراک رضایت‌بخش است

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به استان مرکزی از روند ساخت تالار مرکزی اراک بازدید و سرعت اجرای آن را رضایت‌بخش خواند.

سرعت اجرای پروژه تالار مرکزی اراک رضایت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ، محمدمهدی فداکار صبح امروز در بازدید از روند ساخت این تالار اظهار داشت: سرعت اجرای این پروژه سرعت خوب و قابل قبولی است که باید از جدیت پیمانکار و عوامل اجرایی این پروژه قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین تالار در استان‌های مختلف کشور در دست ساخت است که این تالار یکی از بی‌نظیرترین تالارها به شمار می‌رود.

معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار تأمین شده و مشکلی در تأمین اعتبارات مورد نیاز وجود ندارد.

فداکار خاطر نشان ساخت: تالار مرکزی اراک در زمینی به مساحت 14 هزار و 40 متر و با سه هزار و 709 متر مربع زیر بنا در سه طبقه احداث می‌شود که دارای سالن موسیقی و تئاتر، رستوران سرپوشیده، رستوران روباز، محل استراحت هنرمندان، لابی مرکزی، اداری، پست برق، اتاق کنترل، اتاق نور، پله‌های دسترسی و سرویس‌های بهداشتی است.

وی بیان داشت: با توجه به عزم دولت در زمینه اتمام طرح‌های نیمه تمام، چندین تالار مرکزی هم اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال ساخت است که تا پایان دولت دهم به اتمام خواهند رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی نیز گفت: ساخت تالار مرکزی شهر اراک یکی از هدایای ارزشمند دولت دهم به مردم این شهر است.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: نگاه دولت به توسعه بخش‌های مختلف کشور نگاه عدالت‌محورانه‌ بوده که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: ساخت این تالار یکی از نیازهای ضروری و اصلی مردم و هنرمندان این شهر بود که امید می‌رود هر چه سریع‌تر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه ساخت این تالار در پیشبرد اهداف فرهنگی استان اثرگذار خواهد بود، تاکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این تالار می‌توان در بخش آموزش و توسعه رشته‌های هنری اقدامات ارزنده‌ای انجام داد.

تالار مرکزی شهر اراک در زمینی به مساحت 14 هزار و 40 متر مربع زمین و 3 هزار و 709 متر مربع زیر بنا در سه طبقه در حال احداث است.

طبقه هم‌کف این تالار دارای سه هزار و 709 مترمربع زیربنا شامل سالن موسیقی، سالن تئاتر، رستوران سرپوشیده، رستوران روباز، محل استراحت هنرمندان، لابی مرکزی، اداری پست برق، اتاق کنترل، اتاق نور، پله‌های دسترسی و سرویس‌های بهداشتی است.

طبقه اول به مساحت 2 هزار و 535 مترمربع دارای لابی مرکزی، گالری و نمایشگاه، اطاق کنترل برق و تجهیزات، بخش مخابرات و کنترل می‌باشد، طبقه دوم به مساحت یک هزار و 945 مترمربع دارای لابی مرکزی، کلاس‌های آموزشی، اطاق ترجمه همزمان، سالن خبرنگاران، پله دستی، سالن اختصاصی vip، سالن انتظار، رخت‌کن، سرویس بهداشتی، وید آسانسور، کتابخانه، اتاق مربی موسیقی و طبقه سوم نیز با زیربنای 778 مترمربع دارای لابی مرکزی، اتاق خواب، اتاق هواسازی، ورودی پله آسانسور، پله فرار و پله دسترسی طبقات، فضای بالای سن، وید آسانسور، انبار، اتاق برق و کنترل تأسیسات و پله فرار پشت صحنه اتاقک آسانسور است.

زیرزمین قسمت اول این تالار به متراژ 4 هزار و 202 متر مربع دارای پارکینگ مراجعین، ورودی، اتاق‌های گریم مردان و زنان، کارگاه دکور و چوب، کارگاه فلزی، نقاشی، خیاطی، عکاسی، انبارهای لباس مردان و زنان، اتاق‌های روی نیم صفحه، نور، صدا، رختکن تمرین، کانال آدم‌رو، استراحت و خدمات بازرگانی، پست برق، نمازخانه مردانه، نمازخانه زنانه، اتاق‌های تعمیرات، انباردار، پارکینگ ، تمرین و زیرزمین قسمت دوم به مساحت 871 مترمربع دارای فضای زیرصحنه اتاق‌های پرسنلی، برق، صحنه، مرکز خانه مرکزی، مخزن آب، اتاق ژنراتور، تقسیم برق، فرار رو دسترسی به سالن تئاتر و موسیقی و پشت صفحه و موتورخانه و پارکینگ است.

برای این تالار همچنین دو سالن نمایش، موسیقی و سخنرانی به گنجایش 700 و 500 نفر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول