اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تأثیرات قرآن در فرهنگ‌های مختلف از کلیدی‌ترین بحث‌های آخرالزمان است

خبرگزاری فارس: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأثیرات قرآن در مباحث فرهنگ‌های مختلف را از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بحث‌های آخرالزمان دانست.

تأثیرات قرآن در فرهنگ‌های مختلف از کلیدی‌ترین بحث‌های آخرالزمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید محمدی در آیین اختتامیه جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی، با تاکید بر انجام تلاش‌های ویژه و خاص در سطح جامعه در حوزه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: مرکز واقعی قرآن دارالاسلام است و در همین راستا دهه سوم برگزاری جشن قرآنی به سمت و سوی فرهنگ سازی قرآنی می‌رود.

وی با اشاره به مغفول ماندن فرهنگ‌های قرآنی در جامعه، تصریح کرد: در قرآن تمامی فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ استماع و تدبر نهفته که متأسفانه هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: فرهنگ قرآنی می‌تواند فرهنگ عمومی جامعه را از صفر تا صد دچار تحولات بزرگ و اساسی کند.

وی اقلیم قرآنی را انسانی و فرا اقلیمی برشمرد و گفت: قرآن فاقد اقلیم خاص است و فقط هر جا انسان وجود دارد قرآن نیز موجود است و هر جایی که قرآن نازل شده بینش‌ها تغییر و ارزش‌ها متحول شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود دو نوع اعجاز متنی و فرهنگ سازی در قرآن، اظهار کرد: در بحث اعجاز فرهنگ سازی، کل تمدن اسلامی و زنجیره وحدت امت اسلامی به برکت قرآن محقق می‌شود ولی متأسفانه هنوز مغفول مانده است.

وی از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در راستای توسعه فرهنگ قرآنی مطالعه جدی در بحث معرفت، ایمان، رفتار قرآنی و... دانست که در حال تدوین است.

حجت‌الاسلام محمدی مهم‌ترین پیام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان را اداره معنویت جهان بر اساس نظام قرآن و اداره معنوی قرآن در جهان برشمرد و ابراز امیدواری کرد؛ دستاوردهای قرآنی در ساختن تمدن انسانی و قرآنی بنیان مورد استفاده عموم مردم جهان قرار گیرد. 

امام جمعه بجنورد هم در این آیین با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از قرآن در فرهنگ عمومی جامعه گفت: در تأثیر قرآن بر زندگی عمومی انسان‌ها باید از خود قرآن الهام بگیریم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، از قرآن به عنوان سرمایه گران سنگ و گنجینه بسیار ارزشمند یاد کرد و افزود: متأسفانه ما هنوز هم به عظمت و جایگاه قرآن آنچنان که شایسته این کتاب آسمانی است نرسیده‌ایم.

وی ضمن طبقه بندی قرآن به دو بخش ظاهری و باطنی، تصریح کرد: در حال حاضر دست ما از باطن قرآن کوتاه است و فهم قرآن فقط در اختیار اولیاء ویژه الهی است اما در مفاهیم ظاهری قرآن نیز هنوز طفل دبستانی هستیم.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: قرآن آنچنان بلند و سرافراز است که ما در پای این درخت تنومند هنوز تا رسیدن به عزت و عظمت انسانی فاصله‌ی زیادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان یک راهکار بزرگ الهی برای انسان‌ها درباره خود می‌گوید که آمده‌ام تا بهترین و با قوام‌ترین راه را به بشریت ارائه دهم و انسان‌ها را به سمت راهی که مطمئن‌تر و مستحکم‌تر است هدایت کنم.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول