اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

تولید، تبلیغ و توزیع سه رکن اصلی در توسعه فرهنگ مطالعه/ رشد 2 درصدی نشر در کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: "تولید"، "تبلیغ و ترویج" و "توزیع" سه رکن اصلی در توسعه فرهنگ مطالعه هستند.

تولید، تبلیغ و توزیع سه رکن اصلی در توسعه فرهنگ مطالعه/ رشد 2 درصدی نشر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی اسماعیلی بعدازظهر امروز در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی گام اول که در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه سیاست‎های حمایتی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای این سه رکن حرکت می‎کند اظهار داشت: در راستای معافیت مالیاتی کتاب‎فروشان با دستور رئیس‌جمهور در این راستا اقدام کرده‎ایم که این کار حداقل 10 سال روی زمین گذاشته شده بود و در این دولت به ثمر نشست.

وی تصریح کرد: بیمه صنعت نشر به طور جدی پیگیری می‎شود تا بتوانیم از آثار تولیدی حمایت کنیم.

فعالیت 2800 کتابخانه برای گسترش مطالعه/ سرانه مطالعه مطلوب نیست

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در کشور تعداد 2 هزار و 800 نهاد کتابخانه‎های عمومی به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش می‎کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست و باید ارتقاء پیدا کند ابراز داشت: میزان سرانه مطالعه در ژاپن 90 دقیقه، در آلمان 60 دقیقه و در ایران 18 دقیقه است که اصلاً مطلوب نیست و باید با استفاده از همه ابزارها برای توسعه فرهنگ مطالعه تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نهضت مطالعه کتاب و کتابخوانی را در کشور راه بیندازیم متذکر شد: باید در هر کوی و برزن، صحبت از کتاب شود و در هر جلسه‎ای و هر برنامه‎ای توجه ویژه‎ای به کتاب شود و مساجد در کنار طرح تلاوت نور وقتشان را صرف مقوله کتاب و کتابخوانی کنند.

ترویج نهضت مطالعه‎ای مطالبه مقام معظم رهبری است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج سیر مطالعاتی را در توسعه فرهنگ مطالعه کشور مهم خواند و افزود: ترویج نهضت مطالعه‎ای، مطالبه مقام معظم رهبری است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه سیاست ما سیاست حمایتی است خاطرنشان کرد: در نخستین جشنواره گام اول که در سال 1385 برگزار شده بود 268 اثر به دبیرخانه ارسال شد و در سال 1390 این آثار به یک‎هزار و 590 اثر ارتقا پیدا کرد.

وی یادآور شد: در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد دو درصدی نشر در کشور بوده‎ایم.

رتبه گلستان در سهم نشر کشور 19 است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رتبه گلستان در سهم نشر کشور سهم قابل قبولی است عنوان کرد: رتبه گلستان در سهم نشر کشور 19 است که باید این سهم ارتقا یابد.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول