اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون هنری وزیر ارشاد

دومین تئاتر شهر کشور در یاسوج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون هنری وزیر‌ ارشاد دومین تئاتر شهر کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

دومین تئاتر شهر کشور در یاسوج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز و با حضور حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید شرف‌الدین ملک‌حسینی استاد حوزه علمیه قم، تنی چند از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دومین تئاتر شهر کشور در یاسوج و در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما افتتاح شد.

در این مراسم همچنین از تعداد 26 فیلم کوتاه 120 ثانیه‌ای با موضوع بصیرت همزمان با روز 9 دی روز بصیرت در مجموعه سینما تک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایش دو فیلم از این تعداد رونمایی شد.

امین کمالوندی در مراسم افتتاح این مجموعه در جمع مسئولان وزارت ارشاد و هنرمندان تئاتر این استان اظهار کرد: تئاتر شهر یاسوج دومین مجموعه تئاتر شهر پس از استان البرز است که در این استان و برای هنرمندان شایسته کهگیلویه و بویراحمد و همه علاقه‌مندان به هنر تئاتر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کمالوندی ادامه داد: این مجموعه دارای دو سالن 130 نفره بلک‌باکس بوده که هر یک گنجایش 130 نفر را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این مجموعه همچنین دارای یک سالن روباز با ظرفیت 160 نفر بوده که برای نمایش‌های خیابانی در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: همچنین دو سالن بلک‌باکس دیگر در دست ساخت بوده که پیشرفت 90 درصدی دارند که با تکمیل آن‌ها این استان از نظر زیرساخت‌های تئاتر در کشور نسبت به وسعت و جمعیت خود حرف اول را خواهد زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مجموعه هنرمندان این استان را متعهد دانست و گفت: تاکنون از سوی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی کوچکترین موضوعی که در تضاد با نظام جمهوری اسلامی باشد، ندیده‌ایم.

کمالوندی تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد را در کشور شاخص و پویا و دارای جایگاه برجسته دانست و گفت: راهیابی دو تئاتر این استان به جشنواره فجر خود نشان‌دهنده کار بزرگ هنرمندان تئاتر این استان است.

وی از مسئولان وزارت ارشاد خواست در زمینه توزیع اعتبارات، این استان و هنرمندان شایسته آن را به‌صورت ویژه ببینند.

انتهای پیام/2571/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول