اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

سالانه 14 میلیارد تومان از آثار تولیدی حمایت می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه 14 میلیارد تومان خرید کتاب برای حمایت آثار تولیدی در وزارتخانه صورت می‌گیرد.

سالانه 14 میلیارد تومان از آثار تولیدی حمایت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی اسماعیلی پیش‌ازظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره ملی گام اول که در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد اظهار داشت: کمتر از شش درصد آثاری که در کشور تولید می‌شود می‌توانیم تحت پوشش حمایت خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌های فرهنگی آن نگاه عمیق و ظریف خود را به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند طبیعی است که عدد مذکور می‌تواند ارتقا پیدا کند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همه سیاست‌های حمایتی همراه جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود، جشنواره حمایت از نوقلمان و برای کسانی که برای نخستین بار دست به نوشتن می‌برند، جشنواره جایزه‌های ادبی جلال، جشنواره پروین اعتصامی و جشنواره‌هایی که در بخش‌های خصوصی صورت می‌گیرد همه در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

اسماعیلی با بیان اینکه هر چه حمایت در حوزه کتاب بیشتر شود فضا نورانی‌تر خواهد شد ابراز داشت: کتاب راهگشای زندگی انسان است و پیامبر (ص) نیز افتخارش به این است که نخستین حرکتش را با «اقراء» و کتاب آغاز کرد.

دروازه معرفت به سوی تمدن اسلامی است

وی با بیان اینکه کتاب دروازه معرفت به سوی تمدن اسلامی است خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه‎های کتاب برنامه‌های جنبی نیز دیده شده است، اخیراً در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران سبک زندگی را در معاونت فرهنگی ایجاد کردیم و مصوب شد که در همه نمایشگاه‌ها دو غرفه ویژه سبک زندگی و غرفه‌ای نیز شامل فرهنگ تمدن اسلام و ایران وجود داشته باشد.

اسماعیلی گفت: خوشبختانه مسئولان فرهنگی به تحولات اساسی در حوزه‌های مختلف اعتقاد دارند و با تمام وجود برنامه‌ریزی می‌کند لذا وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی سرعت بخشیدن به این کارهای ماندگار است که در مسیر سند چشم‌انداز طراحی شده است.

وی اظهار داشت: شکوفایی فرهنگی جامعه زمانی است که باور کنیم که می‌توانیم و این را در دولت نهم و دهم نشان دادیم و این همه پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، سالن‌های سینما، مجموعه فرهنگسراهایی که در کشور ایجاد شد نشان می‌دهد که به این حوزه توجه جدی شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اعتقاد داریم نویسندگان، نوقلمان، صاحبنظران و اندیشمندان همه دارای ذوق سرشاری هستند و هر چه در راستای توسعه کتاب و فرهنگ مطالعه سرمایه‌گذاری کنیم می‌تواند کمک بزرگی به فرهنگ عمومی جامعه باشد.

اسماعیلی بیان داشت: باید در نگاهی عمیق به وضعیت امروز و دیروز خودمان در حوزه فرهنگی، فردا را مهمان اندیشه خلاقانه خود در عرصه جهانی کنیم.

وی تاکید کرد: تولید فکر جامعه را به سمت شکوفایی سوق می‌دهد و قطعاً برگزاری این نمایشگاه‌ها، تکریم علم و دانش است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چتر حمایتی خود را در مسیر کتاب و آثار تولیدی گسترده‌تر کرده‌ایم ابراز داشت: نخستین بار که جشنواره در سال 1385 شروع شد با چهار حوزه آغاز و اکنون در 10 حوزه فعالیت می‌کند و امیدواریم همه برگزیدگان از رهگذر آشنایی با فرهنگ غنی اسلام و ایران، ارتباط موثر خودشان را با پیشگامان فرهیخته ادبی قطع نکنند.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول