اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگ‌های خاموش در جامعه ایمن:

سمینار راهکارهای پیشگیری از مرگ خاموش در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگ‌های خاموش در جامعه ایمن گفت: سمینار راهکارهای پیشگیری از مرگ خاموش در اهواز برگزار می‌شود.

سمینار راهکارهای پیشگیری از مرگ خاموش در اهواز برگزار می‌شود

جواد نوفرستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با همکاری سازمان نظام مهندسی سمینار راهکارهای پیشگیری از مرگ خاموش در شهر اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش در دو نوبت صبح و عصر برای مجریان گازکشی و مهندسین ناظر گاز نظام مهندسی برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگ‌های خاموش در جامعه ایمن ادامه داد: هدف از برگزاری این سمینار تاکید یادآوری ایمنی در ساخت و ساز در راستای پیشگیری از حوادثی است که منجر به گازگرفتگی می‌شود.

نوفرستی تصریح کرد: مسائل مختلف ایمنی در ساخت و ساز ساختمانی و به ویژه گاز به عنوان عامل مرگ خاموش از مهم‌ترین محورهای این سمینار است. ماه گذشته و در فاصله دو روز دو حادثه بسیار تلخ در خوزستان اتفاق افتاد که در یکی از آنها چهار پزشک و مهندس و در دیگری پنج زائر خوزستانی امام رضا(ع) بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی اضافه ‌کرد: وقوع این دو حادثه تلنگری بود تا همه بدانند که مرگ ناشی از گازگرفتگی و مرگ خاموش فقط مختص مناطق سردسیر نیست و در مناطق گرمسیر همچون استان خوزستان نیز امکان وقوع چنین حوادثی وجود دارد.

رئیس کارگروه پیشگیری از حوادث و مرگ‌های خاموش در جامعه ایمن افزود: در این سمینار همه هشدارهای لازم، آمار، دلایل حوادث و اتفاقات به وقوع پیوسته در سال‌های اخیر در زمینه مرگ‌های خاموش به حاضران ارائه می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این نسبت به عدم رعایت نکات ساده ایمنی همچون جدا بودن لوله از دودکش، استفاده از دودکش‌ها مخروطی و دیگر سهل‌انگاری‌هایی که موجب بروز این حوادث می‌شود نیز هشدارهایی ارائه و تازه‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه جلوگیری از مرگ خاموش ارائه می‌شود.

نوفرستی در پایان گفت: این سمینار روز پنج شنبه هفته جاری با حضور مسئولان و گروه‌های هدف تعیین شده در اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/72008/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول