اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده

سمینار زایمان ایمن در مشهد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده در سطح کشور به ویژه استان خراسان‌رضوی سمینار زایمان ایمن در مشهد آغاز به کار کرد.

سمینار زایمان ایمن در مشهد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش زایمان ایمن صبح امروز در تالار زکریا دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز به کار کرد.

در این همایش بیش از 90 نفر از کارشناسان و کارشناسان ارشد مامایی استان خراسان‌رضوی شرکت داشتند.

همایش زایمان ایمن در 5 روز در مشهد برگزار می‌شود که برنامه‌های آن شامل 25 سخنرانی و 5 پخش فیلم است. هدف این تغییر رویکرد برای مادران در راستای کاهش تعداد انجام عمل‌های سزارین در مادران است.

زایمان‌های سزارین در ایران شیوعی بالاتر از استانداردهای جهانی دارد که بسیاری از آنها لازم نیست و منجر به بروز عوارض جرحی‌های سزارینی می‌شود.

در خراسان‌رضوی نیز مانند تمام کشور عمل‌های جراحی سزارین برای تولد نوزادان مانند سراسر کشور شیوعی معادل 40 تا 50 درصد دارد که پایین آوردن این میزان در مواردی که انجام سزارین برای زایمان ضروری محسوب نمی‌شود است.

در همایش زایمان ایمن روش‌های بی‌دردی غیر دارویی برای زایمان طبیعی مانند زایمان در آب، رایحه درمانی، ماساژدرمانی و دیگر روش‌هایی از این قبیل آموزش داده می‌شود.

همایش زایمان ایمن توسط دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شده است و انجام آن بر اساس نیازسنجی‌های انجام گرفته در ماماها با هدف بالا بردن ایمنی در زایمان و کمتر کردن میزان شیوع زایمان‌های سزارین برگزار شده است.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول