اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

امسال فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، فازم دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری اجرا نمی‌شود.

امسال فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نمی‌شود

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری اجرایی نمی‌شود، اظهار کرد: شرایط سخت تحریم و فضای کشور اجازه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به دولت نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاه مجلس اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال 91 است، اذعان کرد: دولت هنوز در ارائه بودجه 92 به مجلس تاخیر دارد و باید ببینیم که در این زمینه چگونه می‌خواهد عمل کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه در شرایط کنونی دولت باید تابع قانون باشد، افزود: انتظار می‌رود دولت بیشتر به قانون عمل کند و هر چه سریع‌تر بودجه 92 را به مجلس ارائه دهد.

وی درباره وعده دولت در پرداخت مبلغ 70 تا 100 هزار تومان قبل از عید به اقشار کم‌ درآمد، بیان کرد: دولت اعلام کرده که به هر فرد ایرانی یا دهک نخست جامعه مبلغی را پرداخت کند که منابع این اقدام از صندوق توسعه ملی است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی مجلس باید ناچاراً کلید صندوق توسعه ملی را باز کند، اضافه کرد: حدود 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پرداخت مطالبات بخش صنعت، پیمانکاری و... برداشت می‌شود که مبلغ پنج هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت مطالبات کارکنان دستگاه‌های اجرایی از جمله بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه برداشت این نقدینگی و وارد شدن آن به بازار موجب دامن زدن به تورم می‌شود، تصریح کرد: باید مراقب بود که نقدینگی شب عید کنترل شود تا مشکل ایجاد نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس درباره تداوم پرداخت یارانه‌ها اذعان کرد: امسال یارانه‌ها مسیر خود را طی می‌کند و پرداخت آن قطع نمی‌شود.

وی درباره تغییر مسیر پرداخت یارانه در سال 92، گفت: نظر مجلس این است که به جای پرداخت پول نقد به مردم، آن ها را در بخش تامین اجتماعی، درمان و آموزش زیر پوشش قرار دهند و توانمند کنند زیرا اکنون مردم دیگر تمایلی به دریافت یارانه ندارند و خواسته آن ها مهار تورم است.

کوچکی‌نژاد کمک‌های غیر مستقیم به مردم را موجب کنترل تورم دانست و یادآور شد: در این صورت مردم رضایت بیشتری پیدا می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه در سال 92 یارانه‌های نقدی قطع نمی‌شود، خاطر نشان کرد: می‌توان بخشی از این یارانه‌ها را به صورت غیرمستقیم به خانوارها کمک کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: از ابتدا نیز در قانون ماده هفت یارانه‌ها بخشی از پرداخت‌ها نقدی و بخش دیگری غیر نقدی بود که دولت راحت‌ترین راه را انتخاب کرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول