اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات وزارت نیرو:

مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چالش‌های وزارت نیرو را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر تنظیم مقررات وزارت نیرو گفت: با اجرا شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ، چالش‌های وزارت نیرو کمتر می‌شود‌.

مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چالش‌های وزارت نیرو را کاهش می‌دهد

علی‌اصغر اسماعیل‌نیا در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: انتظار وزارت نیرو این است که با اجرا شدن مرحله دوم هدفمندی‌، چالش‌های وزارت نیرو کاهش پیدا کند‌.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو افزود:با کاهش یارانه برق فضا برای تولید کنندگان خارج از وزارت نیرو ایجاد می‌شود و می‌توان از قرارداد دو جانبه استفاده کرد.

اسماعیل‌نیا خاطر نشان کرد: تولید کنندگان بخش خصوصی با واقعی شدن قیمت‌ها می‌توانند برق تولیدی خود را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعرفه‌های تکلیفی نمی‌گذارد تا برق توسط بخش خصوصی فروخته شود که وزارت نیرو برای تنظیم بازار موضوع یارانه متقاطع را پیگیری می‌کند تا با اثرگذاری در بخش خصوصی این یارانه به آنها داده شود و فضا برای ورود این بخش در صنعت برق ایجاد شود.

وی اظهارکرد: انتظار می‌رود که تعرفه‌های تکلیفی با اجرایی شدن مراحل بعدی هدفمندی یارانه‌ها محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: نوسانات نرخ ارز در امسال سبب چالش صنعتگران شد و در این راستا دولت بخش‌نامه‌ای را برای پوشش تغییرات نرخ ارز ایجاد کرد.

اسماعیل‌نیا تصریح کرد: خرید برق و تغییرات نرخ ارز طبق مصوبه بند است که 30 درصد آن بر اساس تورم و 70 درصد بر اساس نرخ ارز اصلاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: محاسباتی که دفتر تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو در دو هفته اخیر انجام داد سبب اصلاح نرخ‌های بازار می‌شود تا قیمت‌های سال 91 در بازار برق اصلاح شده و تولید برق توسط تولیدکنندگان توجیه پیدا کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول