اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

تصمیم برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید واقع‌بینانه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان قرچک گفت: از دولت و مجلس توقع داریم که به صورت واقع‌بینانه در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

تصمیم برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید واقع‌بینانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌اله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک، ابتدا با تبریک ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت، دعوت مردم به تقوای الهی پیرامون تأثیرات دین بر زندگی انسان گفت: پیامبر اسلام(ص) منجی مردم از عالم ظلمات به عالم نور بودند و تنها راه انتصار مسلمین، پیوستن به اسلام حقیقی است که به جز با تعقل در فرمایشات ائمه میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز ما برخی بی توجهی‌ها نسبت به توصیه‌های اجتماعی - سیاسی پیامبر اکرم(ص) است؛ تنها راه بهره‌وری از نعمت‌های الهی، برخورداری از افکار معیشتی الهی در جامعه‌ای سالم به جهت سیاسی و اجتماعی است که به جز با همبستگی و همراهی همه مردم میسر نخواهد شد؛ سرمایه‌های بزرگ بشری نیز برگرفته از هدایت‌های معنوی پیامبر اکرم (ص) است که امروز حاصل تبلور آنها در جامعه اسلامی هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: پیرامون اینکه چرا برخی بندگان باید در آتش خشم الهی بسوزند، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «مؤمن عابد به یک دلیل باید بسوزد و آن اینکه این فرد در حین اینکه بنده خداست، نباید عابد دنیاطلب و فرصت‌طلب باشد».

* تقویت دانستنیهای دینی از وظایف مسلمین است

امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه دوم نماز جمعه پس از دعوت مجدد همگان به تقوی الهی گفت: امروز که حمله و هجمه به افکار و عقاید اسلامی اوج گرفته، تقویت دانستنی‌های دینی از وظایف مسلمین است؛ در این ایام شاهد هستیم که بیشترین سئوالات دینی در بین کودکان و نوجوانان مطرح می‌شود و خواهش اکید دارم که سئوالات بچه‌هایمان را بی‌پاسخ نگذاریم و همان طور که در بقیه مسائل معلم متخصص می گیریم، برای مسائل دینی نیز یک معلم خانوادگی داشته باشیم و سنگ بنای عقاید دینی نوجوانان را از همین سنین محکم و مستحکم کنیم.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک تصریح کرد: آنچه در کودکی از پدربزرگان و مادربزگان آموختیم، امروز در کتاب‌های بزرگسالان خوانده می‌شود، امروز نیز وظیفه اصلی بزرگترها این است که به شکل‌گیری افکار کودکان کمک کنند.

* گاهی باید نظرات انحرافی را شنید، فهمید و تجزیه و تحلیل کرد تا به عقاید خود پایبندتر شد

امام جمعه شهرستان قرچک تأکید کرد: نکته مهمی که مطرح می‌شود، این است که حفظ عقاید دینی بدون شناخت عقاید انحرافی ممکن نیست؛ گاهی باید نظرات انحرافی را شنید، فهمید و تجزیه و تحلیل کرد تا به عقاید خود پایبندتر شد و همه ما زمانی فریب آنها را نمی‌خوریم که به لطف الهی و ایمان راسخ خودمان استوار باشیم.

حجت الاسلام اسماعیلی پیرامون تأثیر مکاتب غربی بر جوامع اسلامی اظهار داشت: برجسته‌ترین مکاتب فاشیسم، لیبرالیسم و ماتریالیسم نتایجش وابسته شدن به عالم و دنیاست؛ آنها که عقل و علمشان تنها در حوزه داشته‌های دنیوی است، نمی‌توانند حقیقت‌های معنوی را تبیین کنند؛ با قوانین حاکم بر جهان هستی تنها منطق یکتاپرستی ثابت می‌شود و محصول مسلمان زیستن هدفمند کردن زندگی است؛ انسان‌شناس حقیقی خداست و هیچ کس به جز خدا نمی‌تواند ذات واقعی انسان را بشناسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ادامه داد: از توصیه‌های قرآن کریم، قدردانی از مردم خداجوی است که قرآن خطاب به پیامبرش می فرماید «من و بندگان من کافی هستیم برای تو» و از این در می‌یابیم که اگر می‌خواهید نصرت خدا را داشته باشید، تنها با همراهی بندگان صالح خدا ممکن می‌شود.

* اگر مشکلاتی وجود دارد، این مربوط به داخل کشور است و باید در داخل با هم حل کنیم 

وی گفت: امروز بیگانگان با ادبیات‌های متعدد طرح «انتخابات آزاد» را مطرح می‌کنند، اما اولاً مقام معظم رهبری فرمودند، اگر مشکلاتی وجود دارد، این مربوط به داخل کشور است و باید در داخل با هم حل کنیم و دوم اینکه اگر ببینیم کسی جدول دشمن را تکمیل می‌کند، نیت او را مردم می فهمند؛ چرا باید حرف‌های برخی آقایان با ضدانقلاب‌های خارج‌نشین یکی باشد؟

وی اضافه کرد: اصلاً منظور آنها آزاد بودن انتخابات نیست، بلکه منظورشان به میدان آمدن دوباره مزدوران و خائنان ملت به صحنه است؛ آنها می‌خواهند سربازان جبهه فتنه به میدان وارد شوند که البته مقام معظم رهبری فرمودند «یک عده که غفلت کردند از فتنه 88 تا به امروز با عملشان نشان دادند، عذرخواهی می‌کنند، اما آنهایی که ادای مذهبی و انقلابی در می‌آورند، اما در خلوتگاه‌ها نیشخند به انقلاب می‌زنند و مطمئناً اینها از دید سربازان گمنام امام زمان پنهان نیستند و دست آنها در موقعیت خودش رو خواهد شد.»

* خواص هم نباید فریب بخورند

حجت‌الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: امید است که خداوند بر بصیرت ملت بیفزاید و خواص هم نباید فریب بخورند؛ هیچ وقت آنهایی که پس از جریان فتنه نشان دادند، خوب شده‌اند را نباید طرد کرد، چراکه ممکن است برخی واقعاً گول خورده باشند، اما از سوی دیگر برخی آقایان نیز دوگانگی در رفتار دارند که هوشیاری خودش را طلب می‌کند.

وی افزود: امروز مسئولان کلان بهزیستی و کمیته امداد مسئولیت سنگینی دارند؛ بنده به عنوان امام جمعه این شهرستان عرض می‌کنم که از این فکر خیالی دربیایید؛ مردم مشکل دارند، اینها به جز ادارات شما کجا بروند و در نهایت با حدود 50 هزار تومان ماهیانه باید چه کاری کنند؟ ادارات خدمت‌رسان به محرومان یک مقدار بیشتر باید توجه بکنند.

امام جمعه شهرستان قرچک تأکید کرد: از دولت و مجلس توقع داریم که به صورت واقع‌بینانه در اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها تصمیم‌گیری کنند تا مبادا صدای استخوان‌های فقرا و آسیب‌پذیران شنیده شود.

وی ادامه داد: آقایان مسئول، مشکلات به وجود آمده و فقر را برطرف کنید و بازار را سامان بدهید، بعد به سراغ فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها بروید.

حجت الاسلام اسماعیلی خطاب به مسئولان بیان داشت: هدف شما خیر است، اما وقتی عجولانه باشد، باور کنید جامعه دچار مشکل می‌شود؛ امروز مرحله جهاد است و نیاز نیست همه طرح‌ها یکجا اجرا شود؛ اگر نیاز باشد در دولت بعدی فاز دوم هدفمندی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2462/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول