اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

آغاز اجرای طرح «نجات یار» در هلال‌احمر سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح «نجات یار» آموزش عمومی کارکنان دولت توسط جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان آغاز شد.

آغاز اجرای طرح «نجات یار» در هلال‌احمر سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رسول راشکی ظهر امروز در مراسم اجرای طرح «نجات یار» که با حضور رؤسای دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های غیردولتی و هیئت‌های مذهبی و تکایا تشکیل شد اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان با در نظر داشتن آموزش و توانمندسازی افراد و اقشار مختلف جامعه در زمینه پیش آمد حوادث طبیعی و اقدام به موقع در مقابل آنان نسبت به آموزش عمومی کارکنان دولت اقدام کرده است.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب چهار رشته؛ کمک‌های اولیه، جستجو و نجات، اطفا حریق و شناخت حوادث تعریف شده که با تعامل خوب با رؤسای ادارات و نهادها (NGOs) به ویژه همکاری ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری مقرر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دو ماه پایانی سال طبق توافق‌ها و عقد قراردادهای انجام شده تعداد هزار و 617 نفر از کارکنان دولت به میزان 36 هزار و 582 نفر ساعت آموزش‌های مذکور را فرا می‌گیرند.

راشکی بیان داشت: این تعداد آموزش‌ها برای کارکنان هشت شهرستان استان در قالب 22 تفاهمنامه آموزشی تنظیم شده است که کارکنان با فراگیری و دریافت آموزش‌های لازم به عنوان «نجات یار» معرفی می‌شوند.

وی ضمن تشکر از تعامل خوب دستگاه‌ها و نهادها به قرائت تفاهمنامه پرداخت و یادآور شد: آموزش و فراگیری بدون شک توانایی می‌آفریند و ما بر این باوریم که اجرای طرح «نجات یار» و پرورش نیروهای امدادی می‌تواند در زمان بروز حادثه از بسیاری صدمات جلوگیری کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان افزود: امروز با آغاز طرح «نجات یار» ما با هدف «در هر خانواده حداقل یک امدادگر» تحقق بیشتری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/75002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول