اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل جمعیت هلال احمر گلستان:

هلال احمر نیازمند تجهیزات تخصصی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: هلال احمر برای انجام مأموریت‎های تخصصی خود در عرصه مدیریت بحران و امداد و نجات نیازمند تجهیزات تخصصی است.

هلال احمر نیازمند تجهیزات تخصصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان در محل این  اداره کل اظهار داشت: تأمین تجهیزات انفرادی، ماشین‎آلات سنگین، اقلام آواربرداری از جمله نیازهای این مجموعه محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: فراهم‎سازی نیازهای ضروری در اجرای مأموریت‎های این جمعیت در چارچوب چهارچرخه مدیریت بحران مؤثر است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: تجهیز شدن هلال احمر به این امکانات وظایف آن را افزون‎تر می‎سازد، اما از تعدد و افزایش حجم‎کاری در این عرصه استقبال می‎کنیم.

 

رئیس کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان با اشاره به برگزاری آموزش‎های تخصصی در اداره متبوع خود تصریح کرد: این مجموعه توسعه آموزش همگانی را نه تنها برای افراد جامعه، بلکه برای نیروهای بدنه خود نیز به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داده است.

* هلال احمر با تمام توان در خدمت مدیریت بحران و منافع استانی است

اکبری اضافه کرد: با بیش از هشت دستگاه اجرایی استان گلستان برای آموزش کارکنان آنان تفاهمنامه آموزشی امضا شده و بخشی از این تفاهمنامه‎ها نیز عملیاتی شده است.

وی افزود: این جمعیت بیش از گذشته با تمامی توان خود و با نیتی خیر در خدمت مدیریت بحران و منافع استانی است.

اکبری اذعان داشت: توان‎افزایی مدیریت بحران در استان در گرو تقویت دستگاه‎های اجرایی مرتبط با این مدیریت به وی‍ژه جمعیت هلال‎احمر است.

* بیشترین هلال‎احمر در حادثه‎هایی است که در مناطق روستایی روی می‎دهد

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به گستردگی پوشش خدمات هلال احمر به ویژه در مناطق روستایی یادآور شد: بیشترین مشکل این جمعیت در حادثه‎هایی است که در این مناطق روی می‎دهد.

اکبری بیان داشت: برای ایفای نقش بهتر هلال احمر در بلایایی چون سیل، زلزله و آبگرفتگی معابر هلال احمر از داشتن وسایل و تجهیزات و ماشین‎آلات سنگین محروم است.

وی با تقدیر از کمک‎هایی که تاکنون از سوی اداره‌کل مدیریت بحران به هلال احمر استان انجام گرفته است، ابراز داشت: افزایش این کمک‎ها در توانمندی هرچه بیشتر این مجموعه مؤثر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان عنوان کرد: این مجموعه آمادگی دارد تا بیش از گذشته همراه این مدیریت در مسیر خدمت به مردم استان گام بردارد.

در این نشست مدیرکل مدیرت بحران استان گلستان با تأکید بر اهمیت جایگاه هلال احمر در عرصه مدیرت بحران گفت: نقش هلال احمر در چهار مرحله (پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی وبازتوانی) مدیریت بحران حیاتی و ضروری است.

قاسم سمیعی افزود: تجربه چندین ساله این جمعیت در حوادث و بلایای متعدد استان بر تجارب این مجموعه افزوده و آن را به یک نهاد تخصصی مبدل ساخته است.

انتهای پیام/2307/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول