اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مطرح کرد

غبارزدایی از چهره بانوان فرهیخته اسلام

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اهمیت غبارزدایی از چهره بانوان فرهیخته اسلام گفت: سبک زندگی مردم در سال‌های پس از انقلاب از سوی استکبار مورد هجوم قرار گرفت.

غبارزدایی از چهره بانوان فرهیخته اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری پیش از ظهر امروز در جشن بزرگ انقلاب که با حضور جمعی از بانوان قمی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت الگوسازی برای بانوان جامعه اظهار کرد: در این زمینه بانوان برجسته اسلام ظرفیت بسیار خوبی برای الگوسازی دارند اما دست‌هایی در طول تاریخ مانع از روشن شدن زوایای شخصیتی این بزرگواران شده است.

وی با اشاره به شخصیت حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین بانوی برجسته اسلام گفت: این بانوی گرامی به پیامبر(ص) که مؤسس دین اسلام بود کمک‌های فراوانی کرد و اسلام را در ابتدای راه خود قدرت بخشید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: دست‌هایی در طول تاریخ برای مهجور نگه داشتن این بانوی بزرگوار تلاش می‌کرده‌اند طوری که مشاهده می‌کنیم برای ایشان زندگی‌سازی شده و حقایق بسیاری از زندگی او کتمان شده است.

عرب‌انصاری با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان مادر تمام ائمه(ع) ابراز داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی این بانوی بزرگوار در جامعه چندان شناخته شده نبود و فضایی ایجاد شده بود که حتی صحبت کردن از وی نوعی جرم شناخته می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب نیز تا سال‌ها در مورد فاطمه زهرا(س) بی‌مهری می‌شد افزود: دست‌هایی در طول تاریخ درصدد بودند تا به بانویی که نگین آفرینش است، نقش حاشیه‌ای بدهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: دیگر بانوی برجسته اسلام زینب کبری(س) است که ما وی را تنها در عرصه عاشورا و صبر بر مصیبت‌ها می‌شناسیم در حالی که این بانوی بزرگوار نقش ویژه‌ای در پیام‌رسانی و مدیریت مسائل بعد از عاشورا داشته و صاحب مکتب معرفتی و جایگاه والای عرفانی است.

وی با اشاره به شخصیت فاطمه معصومه(س) به عنوان چهارمین بانوی بزرگ اسلام ابراز داشت: امروز قم به برکت وجود این بانو در جهان دارای جایگاه ممتازی شده است اما معرفت ما نسبت به این بانوی بزرگوار حداقلی است.

عرب‌انصاری عنوان کرد: اگر بدانیم چرا فاطمه معصومه(س) به ایران آمد و چه هدفی از ساکن شدن در شهر قم دنبال می‌کرد، نگاهمان به جایگاه این شهر تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مهجور ماندن چهره این چهار نفر نمی‌تواند اتفاقی باشد، بیان داشت: امروز حفظ اسلام و تحکیم بنیان خانواده به شناختن این افراد بستگی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: پس از انقلاب اسلامی ما در زمینه سبک زندگی از استکبار رودست خوردیم و غفلت ما موجب شد جامعه با فرهنگ غربی و رفاه‌زدگی عجین شود که این موضوع آسیب‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف به وجود آورد.

انتهای پیام/78006/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول