اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه تغییر مدیران صورت می‌گیرد

هدر دادن بیت‌المال با نصب بنرهای غیر ضروری

خبرگزاری فارس: در این روزها که با توجه به فشارهای اقتصادی رعایت الگوی مصرف در تمام زمینه‌ها یک ضرورت است هدر دادن بیت‌المال با نصب بنرهای غیر ضروری در مراسم تغییر مدیران توسط ادارات و نهادها جای سئوال دارد.

هدر دادن بیت‌المال با نصب بنرهای غیر ضروری

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، در روزهای گذشته مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید آموزش و پرورش قیروکارزین برگزار شد که از نکات قابل توجه در حاشیه این مراسم نصب نزدیک به 50 بنر توسط ادارات و نهادهای مختلف این شهرستان از بیت‌المال بود که نه ضرورتی برای نصب داشته و نه حتی هیچ‌کسی آنها را می‌خواند و تنها ساعاتی پس از چاپ بدون هیچ‌گونه استفاده‌ای از بین می‌رفت.

چه بهتر بود به جای چاپ بنر، دست‌نوشته و سایر مواد چاپی که در بیشتر این مراسم انجام می‌شود با نمایش توسط ویدئو پروژکشن‌ها بر روی پرده نمایش با کمترین هزینه انجام شود که مخاطبان نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

این روزها در کنار تغییر و تحولات مدیریتی پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی که شاید گاهی اوقات در نوع خود لازم است، مواردی نیز دیده می‌شود که جای سئوال دارد.

اگر محافل و جریان‌های خاص سیاسی می‌خواهند دین خود را به برخی از عوامل و مهره‌های خود ادا کنند نباید وارد عرصه و فضای عمومی بشوند که مردم از این نوع تصمیمات غیرمتعارف و شتاب‌زده، متحیر و متضرر شوند.

باید توجه داشت توجیهات یا توضیحات مسئولان به ویژه مدیران ارشد نیز افکار عمومی را قانع نمی‌کند چرا که اگر مدیری می‌خواهد موفق باشد باید به او اعتماد کرد تا در یک پروسه زمانی تعریف شده چند ساله و با ثبات خاصی، عمل کند نه اینکه با فشارهای سیاسی یا لابی‌گری‌های کسانی که می‌خواهند نقش یک فرد خاص را بازی کنند، مجموعه مدیریتی دچار التهاب و تغییرات شود.

شاید نیاز است امروز در دایره مشورت خرد جمعی با رعایت مصالح نظام و منافع مردم وارد جرگه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی شد نه اینکه با اعمال نفوذها و لابی‌گری‌ها با استفاده از اصل غافل‌گیری کاری را پیش برد.

در حالی که افکار عمومی این روزها به شدت از شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه نگرانی و دغدغه دارد و گرفتاری‌ها و مصائب اقتصادی در کنار برخی اعمال شتاب‌زده و غیرمتعارف حتی در بدنه برخی ادارات و نهادها، فضا را ملتهب‌تر می‌کند.

به نظر می‌رسد که مدیران در شرایط کنونی با رعایت منویات مقام معظم رهبری ضمن توجه و عمل به فرمایشات ایشان و رعایت آن در امور مدیریتی جامعه اسلامی که موجبات پیشرفت و سعادت کشور را به همراه دارد سبب ایجاد روحیه امید و نشاط در مردم شوند.

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول