اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری کشور:

مسئولان در دفاع و حراست از بیت‌المال کوتاهی نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری کشور خواستار حراست هر چه بیشر از حقوق بیت المال در دستگاه‌ها و نهادهای کشور شد.

مسئولان در دفاع و حراست از بیت‌المال کوتاهی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران در یاسوج به نحوه رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: روند اجرایی کار دیوان براساس لوایح قانونی و تبادل لایحه بوده که در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دیوان اقدامات لازم اعمال و پس از واصل شدن شکایت همراه با دلایل و مستندات به دیوان پرونده رسیدگی شده و لایحه صادره به دستگاه مربوطه برای بررسی توسط بخش حقوقی و ارایه پاسخ ابلاغ می‌گردد و پس از وصول پاسخ از دستگاه در صورت نیاز رسیدگی مجدد صورت می‌گیرد و در نهایت ‌رأی لازم‌‌الاجرا ابلاغ می‌شود.

ضعف در نهادهای اجرایی مشهود است

رئیس دیوان عدالت اداری ضعف در نهادهای اجرایی را مشهود ذکر کرد و گفت: در بخش‌هایی از جمله اراضی، بیمه، حقوق، مسائل استخدامی و ... دارای ضعف‌هایی بوده که نیازمند توجه و همکاری مضاعف دستگاه‌های اجرایی است.

منتظری برخی شکایات را ملزم به توضیحات حضوری دانست و گفت: در دیوان رسیدگی برخی شکایات با مکاتبه یا ارسال لایحه کافی نبوده و حضور در دیوان عدالت اداری به منظور ارائه مطالب بسیار مهم بوده و در روند اجرایی پرونده و تسریع در صدور حکم بسیار مؤثر است.

مسئولان در دفاع از حقوق بیت‌المال کوتاهی نکنند

وی از مسئولان اجرایی دستگاه‌ها و نهادها دفاع از حقوق بیت المال را خواستار شد و اذعان کرد: آمار موجود نشان دهنده اشکالاتی بوده که ضعف بخش حقوقی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در دفاعیات و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال در پرونده‌های رسیدگی شده مشهود است.

رئیس دیوان عدالت اداری به افزایش 31 درصدی ورودی شکایات کهگیلویه و بویراحمد به دیوان خبر داد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در 9 ماهه سال گذشته هزار و 611 فقره شکایت ارسال شده که در مدت مشابه سال جاری 2 هزار و 124 مورد بوده که این میزان افزایش برای این استان قابل قبول نیست.

کریم‌پور رئیس دیوان عدالت اداری کهگیلویه و بویراحمد شد

این مسئول راه‌اندازی دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها را از اقدامات مهم در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای قانون و خدمت به مردم دوازدهمین دفتر استانی در کهگیلویه و بویراحمد به ریاست امین کریم‌پور راه‌اندازی شد.

منتظری تصریح کرد: امروز به برکت دیوان عدالت‌ اداری در کهگیلویه و بویراحمد باید راهبرد اصلی بر این باشد که میزان شکایات مردم به این مرکز کمتر شده و ادارات و نهادها بر اجرای قانون اهتمام کامل داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول