اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

استقامت و صرفه‌جویی وظیفه ملت ایران در شرایط کنونی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: وظیفه ملت ایران در شرایط حساس کنونی، استقامت و صرفه‌جویی است و باید این دو مسئله را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم.

استقامت و صرفه‌جویی وظیفه ملت ایران در شرایط کنونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام علی رضوی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که به همت پایگاه عاشقان ولایت شاهرود و با حضور اقشار مختلف مردم و با موضوع «اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلام» در مسجد النبی شهرک انقلاب شاهرود برگزار شد، با اشاره به توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما جنگ نظامی داشته‌ایم، جنگ فرهنگی نیز داشته و داریم و اکنون دشمن جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند و باید بدانیم که این جنگ از زمان پیامبر وجود داشته است.

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه پیامبر اکرم(ص) افزود: ماجرای شعب ابی طالب و تحریم‌های سخت دشمنان علیه پیامبر گواه این است و پیامبر در اینجا با تاکید الهی استقامت ورزید و پیروز شد و دشمنان شکست خوردند.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: ما اکنون در جهاد اقتصادی با دشمن هستیم و در این جنگ، مسئولان وظیفه‌ای دارند و ما نیز وظیفه‌ای داریم که باید به آن عمل کنیم.

رضوی در ادامه بیان داشت: مسئولان باید جلوی فسادها را بگیرند و با هدایت‌های رهبری فرزانه انقلاب، نظام را به جلو هدایت کنند؛ گرچه مسئولان در کار خود کوتاهی کردند و جلوی تجملات و تهاجم خاموش دشمن را نگرفتند که اگر می‌گرفتند مملکت چندین برابر رشد می‌کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: قرآن کریم می‌فرماید که مردم اگر ایمان داشته باشند و مقابل دشمنان استقامت کنند، خداوند به آنها روزی می‌دهد و پیروزی از آنهاست.

استاد حوزه علمیه شاهرود اظهار داشت: اگر جلوی ریخت و پاش‌ها گرفته شود، اشتغال‏زایی ایجاد و جوانان سرگرم کار می‌شوند و با مصرف درست امکانات، مشکلات جامعه حل می‌شود.

رضوی با اشاره به وظیفه جامعه گفت: ما وظیفه داریم استقامت و صرفه‌جویی کنیم و اگر این‏چنین شود، در جنگ اقتصادی نیز مانند سایر جنگ‌ها پیروز خواهیم شد.

وی افزود: ملت ایران باید الگوی دنیا شوند و پیامبر اعظم(ص) نوید آن را داد که ایرانیان برادران دینی من هستند و مدافعان علم و اسلام و ما باید بنا به این حدیث الگوی جهانیان باشیم.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: بعد از قیام امام حسین(ع) قیامی به عظمت انقلاب اسلامی نداشتیم و باید در این راه استقامت کنیم و در جهاد اقتصادی نیز موفق شویم.

رضوی تاکید کرد: هر چیزی که به دست ما می‌رسد، هزینه دارد و باید مراقب باشیم تا آن را به هدر ندهیم و در مصرف از آن استفاده بهینه و درست داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه شاهرود اظهار داشت: مردم سختی می‌کشند، اما عقب‌نشینی نمی‌کنند و باید قدر محرم و صفر را بدانیم و مشکلات را تحمل و افتخار کنیم که زعیم ما با تقواست و فکری الهی دارد.

انتهای پیام/2249/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول