اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد

صرفه‎جویی 10 درصدی مشترکان گاز خانگی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: با وجود افزایش خانوارهای گلستانی، مشترکان گاز خانگی 10 درصد صرفه‎جویی داشتند.

صرفه‎جویی 10 درصدی مشترکان گاز خانگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی عصر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با شرکت گاز استان اظهار کرد: با مساعدت مردم استان، تاکنون مشکل خاصی در تأمین گاز نداریم و خدمات گاز نیز به موقع به مردم ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه مردم در طول شبانه‌روز 20 الی 30 مترمکعب گاز مصرف می‎کنند، ادامه داد: پژوهش و تحقیقات علمی نشان می‎دهد به ازای هر درجه کاهش دمای منزل و استفاده بهینه از این انرژی، به میزان شش درصد از مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی می‎شود.

* 27 هزار و 356 خانوار مصرف‎کننده گاز طبیعی به تعداد مشترکان افزوده شدند

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در خصوص وضعیت گازرسانی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان گاز 395 هزار و 998 مشترک است که 27 هزار و 582 مشترک تاکنون به مجموعه مشترکان استان اضافه شده‎اند.

سنگدوینی تصریح کرد: تعداد خانوارهای بهره‎مند از گاز 410 هزار و 238 خانوار است که همگی آنها مصرف‌کننده واحدهای مسکونی هستند.

وی افزود: در سال جاری 27 هزار و 356 خانوار مصرف‎کننده گاز طبیعی به تعداد خانوارهای استان گلستان افزوده شدند.

* یک میلیون و 615 هزار نفر گلستانی از نعمت گاز برخوردارند

مدیرعامل شرکت گاز گلستان عنوان کرد: جمعیت بهره‎مند از گاز در استان حدود یک میلیون و 615 هزار نفر است که امسال با افزایشی که داشتیم 106 هزار و 678 نفر از جمعیت استان تاکنون از نعمت گاز برخوردار شدند که 94 درصد جمعیت استان را شامل می‎شود.

سنگدوینی با تصریح اینکه صددرصد خانوارهای شهری استان گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند، اضافه کرد: 76 درصد خانوار روستایی از این نعمت خدادادی در روستاها برخوردار شدند.

وی یادآور شد: تاکنون تعداد 623 روستا بدون احتساب در دهه فجر و تا پایان سال جاری از نعمت گاز برخوردار شدند و تعداد 186 روستا در دست اجرا و در برنامه گازرسانی استان است.

* گازرسانی از ترکمنستان از سیاست‎های کلی وزارت نفت و دولت است

به گفته مدیرعامل شرکت گاز گلستان؛ تعداد جایگاه‎های سی‎ان‎جی که در گلستان گازرسانی شدند، 60 مورد بوده که رقم قابل توجهی است.

سنگدوینی در خصوص مدت زمان لازم برای نصب کنتور مشترکان گاز اظهار کرد: ظرف مدت هفت روز کنتور مشترکان جدید نصب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه فشار گاز امروز در استان 740 پی‎اس‎آی بوده است، ابراز داشت: امسال در تأمین گاز مشکلی نداشتیم و موضوع گازرسانی از ترکمنستان نیز از سیاست‎های کلی وزارت نفت و دولت است.    

انتهای پیام/2307/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول