اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

579 پروژه مخابراتی در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات ‌اصفهان گفت: در دهه فجر 579 پروژه مخابراتی با اعتبار 25 میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

579 پروژه مخابراتی در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین کشایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در نخستین نشست خبری‌اش بعد از منصوب شدن به سمت مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به اینکه 579 پروژه به ترتیب در سطح استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 25 میلیارد تومان در دهه فجر جاری افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل نصب و توسعه مخابراتی است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر گذشته 579 پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان، 476 پروژه در روز جهانی ارتباطات و 507 پروژه نیز در هفته دولت با اعتبار 21 میلیارد تومان شامل پروژه‌هایی است که از دهه فجر گذشته تاکنون توسط شرکت مخابرات در سطح استان اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: در مجموع 2 هزار و 150 پروژه با اعتبار 80 میلیارد کل پروژه‌های افتتاحی از فجر گذشته تا فجر جاری است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان یکی از شاخصه‌های مهم اصفهان ضریب نفوذ تلفن ثابت استان است، ادامه داد: در حال حاضر میزان ضریب نفوذ 42.86 درصد است که این میزان در کشور 35.66 درصد محسوب می‌شود.

وی افزود: در این راستا نیز تعداد کاربران تلفن همراه در استان اصفهان 4 میلیون و 267 شماره است و نسبت به 54 میلیون و 527 نفر مشترک تلفن همراه در کشور ضریب نفوذ در اصفهان 84.3 درصد است و این میزان در کل کشور 72.07 درصد محسوب شده که در این زمینه نیز اصفهان نسبت به وضعیت کل کشور مطلوب‌تر ارزیابی می‌شود.

*رشد 171 درصدی ارائه اینترنت پرسرعت در اصفهان

کشایی با تأکید بر اینکه باید در نظر داشت که هر 101 شهر استان اصفهان از خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات بهره‌مند هستند، تصریح کرد: با حدود 256 مرکز مخابراتی در مرکز استان 171 هزار و 197 مشترک از شرکت مخابرات سرویس می‌گیرند و میزان منصوبی ما در این بخش 244 هزار و 740 پورت گزارش شده است که نسبت به سال گذشته رشد 171.6 درصدی داشته است.

وی با بیان این که در فجر سال گذشته 930 مگابیت بر ثانیه پهنای باند بوده است که از طریق مخابرات وارد استان شده است و از فجر تا فجر 2 هزار و 35 مگابیت بر ثانیه بوده است و این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است، تاکید کرد: از این حجم اینترنت یک هزار و 300 مگابیت توسط مشترکان اینترنت پرسرعت استفاده می‌شود و بقیه یعنی در حدود 735 مگابیت بر ثانیه توسط 50 سازمان و ارگان مختلف و شش شرکت آی سی دی پی در سطح استان توزیع شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان ادامه داد: البته باید توجه داشت که در بین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت وایمکس جایگاه خود را در کشور پیدا نکرد و یا اینکه شرکت‌هایی که باید مانند شرکت اسپادان این قابلیت را ایجاد می‌کردند موفق نشده و نتوانستند آنچنان که باید این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه همچنین یکی از موارد دارای اهمیت برای شرکت مخابرات مصرف بیشتر اینترنت توسط کاربران ارزیابی می‌شود، بیان کرد: به واسطه آن درآمد بیشتری نیز نصیب شرکت مخابرات خواهد شد که البته در این زمینه می‌توانیم تعامل و همکاری خوبی به ویژه با خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها برای ارائه اینترنتی با پهنای باند زیاد داشته باشیم.

کشایی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که به تازگی را برای مردم ایجاد استرس  و گرانی کرده است، آنتن‌‌های BTS بر روی پشت بام برخی از خانه‌ها و مراکز دولتی و نهادها است که بنا به گفته برخی از پزشکان امواج منعکس شده از آنها خسارت‌های جانی و روحی را برای افرادی که به ویژه در معرض آنها هستند به وجود می‌آورد، تاکید کرد: البته باید در نظر داشت تاکنون هیچ فرضیه ثابت شده‌ای مبنی بر مضر بودن امواج آنها بر بافت انسان‌ها ارائه نشده است.

وی گفت: البته باید در نظر داشت که در این زمینه دو استاندارد جهانی وجود دارد که استاندارد GSM، از روش سلولی سلولی استفاده می‌شود که این استاندارد مورد استفاده بالغ بر 80 درصد کشورهای اروپایی است و در ایران نیز از این روش استفاده می‌شود.

کشایی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه اس ام اس دائمی با فونت فارسی و 70 کاراکتر 89 ریال و با فونت انگلیسی و 160 کاراکتر 220 ریال محسوب می‌شود و هزینه اس ام اس اعتباری نیز 160 کاراکتر با فونت فارسی 106 ریال و با فونت انگلیسی 260 ریال است.

انتهای پیام/63001/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول