اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ترافیک زلزله‌ای

ترافیک زلزله‌ای آذربایجانی‌ها را عاصی کرده است / تحویل شماره 150 مدیر به مخابرات

خبرگزاری فارس: بعد از زلزله مردم آذربایجان عادت کرده‌اند که هیچ‌گونه امکان تماس تلفنی از طریق تلفن ثابت و همراه تا ساعاتی پس از زلزله امکان‌پذیر نیست.

ترافیک زلزله‌ای آذربایجانی‌ها را عاصی کرده است / تحویل شماره 150 مدیر به مخابرات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بعد از زلزله مردم آذربایجان عادت کرده‌اند که هیچ‌گونه امکان تماس تلفنی از طریق تلفن ثابت و همراه تا ساعاتی بعد از زلزله امکان‌پذیر نمی‌شود.

پیش از این حبیب حسن‌قلی‌زاده مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در این رابطه به فارس گفته بود: مشکل مخابراتی ناشی از زمین‌لرزه مانع اطلاع‌رسانی مناسب از وضعیت مصدومان در منطقه شده و امیدواریم در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

تحویل شماره 150 مدیر به مخابرات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از تحویل شماره 150 مدیر استان و نیروهای کلیدی استان برای در دسترس بودن از امکانات مخابراتی به مخابرات خبر داد.

ساعی در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با قطع مکرر ارتباطات تلفنی بعداز زلزله‌ها در آذربایجان‌شرقی گفت: شماره تماس 150 نفر از نیروهای کلیدی و مدیران استان برای در دسترس بودن با استفاده از امکانات مخابراتی به مخابرات استان داده شده است.

این مقام حوزه استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: اورژانس و سایر نهادهای مرتبط نیز می‌توانند از خدمات بی‌سیم‌های خود بهره‌مند شوند.

ترافیک تنها مشکل شبکه‌های مخابراتی در حوادثی نظیر زلزله است

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: تنها مشکل شبکه مخابراتی استان در حوادثی نظیر زلزله بار ترافیکی بوده و هیچگونه نقص و یا مشکل فنی در رابطه با تجهیزات مخابراتی برای سیستم‌ها و شبکه‌ها بوجود نیامده است.

محمد فرقانی افزود: زمانی که تقاضا و یا تماس‌های بیشتر از ظرفیت از شبکه خواسته می‌شود شبکه این درخواست‌ها را رد می‌کنند و تا ظرفیت موجود خود می‌تواند به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با افزایش و یا تغییر در امکانات و سیستم‌های مخابراتی برای جلوگیری از مشکل یاد شده است، گفت: با توجه به اینکه طراحی و تولید تجهیزات مخابراتی در این بخش در انحصار چهار کشور دنیا بوده و بقیه کشورها به عنوان مصرف کننده در این مجموعه قرار می‌گیرند به همین علت با توجه به هزینه بر بودن و نداشتن توجیه افزایش این امکانات غیرممکن است.

میزان مکالمه در زمان زلزله به بالای 2 میلیون رسید

فرقانی با اشاره به ظرفیت زیرساخت‌های مخابراتی استان آذربایجان‌شرقی، درباره افزایش بار ترافیکی در حوادثی مانند زلزله گفت: در این رابطه می‌توان به روز 21 مرداد استناد کرد به طوری که دقیقا در روز قبل از زلزله و در همان ساعت شبکه مخابراتی استان به 400 هزار مکالمه در ساعت خدمات داده بود در حالی که این رقم در روز و ساعت زلزله به 2 میلیون مکالمه در ساعت افزایش یافته بود.

فرقانی با اشاره به امکانات استان در مورد خدمات‌دهی ویژه به نفرات کلیدی در حوادث طبیعی گفت: این مورد قبلا هم درباره تلفن‌های ثابت وجود داشته و اجرا شده و می‌شود ولی هنوز در رابطه با تلفن‌های همراه چنین زیرساخت و تکنولوژی در استان وجود ندارد.

وی یادآور شد: مکاتباتی با تهران در این رابطه صورت گرفته است.

بعد از زلزله نخستین وسیله شهروندان برای آگاهی از وضعیت همدیگر، تلفن است که در دو حادثه اخیر شهروندان را با مشکل مواجه و نگران کرده، امید است مسئولان امر برای برطرف کردن این مشکل چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول