اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران:

‌مردم تهران به گرایشات دینی اهمیت زیادی می‌دهند

خبرگزاری فارس: چهل و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در استانداری تهران برگزار شد.

‌مردم تهران به گرایشات دینی اهمیت زیادی می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در ابتدای این مراسم که امروز برگزار شد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به رونمایی از 46 عنوان کتاب در حوزه هویت‌بخشی تهران اظهار داشت: این کتب نتیجه دو سال و نیم کار مطالعاتی و تحقیقاتی بوده که در آن شاخص‌های دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی استان تهران بررسی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران افزود: امروزه شاهد نابودشدن هویت فرهنگی زیر پوست معماری نوین رو به گسترش هستیم که در این مطالعات نقدی بر این موضوع شده است. این مطالعات می‌تواند مبنایی برای سیاست‌گذاری‌های هویت‌بخشی به تهران باشد که در آن موضوعاتی چون شهرنشینی و مهاجرت به شهرستان‌های استان تهران بررسی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: امروز اطلس فرهنگی استان تهران که  تهیه آن از چندین سال پیش ضروری به نظر می‌رسید آماده شده و میزان پراکندگی اماکن و پتانسیل‌های فرهنگی، هنری و دینی استخراج شده و بر پایه این اطلاعات می‌توان برنامه‌ریزی‌های آینده را هدفمند کرد.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در سخنانی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، با اشاره به حضور مردم همیشه در صحنه کشور یادآور شد: ملت فهیم ایران سزاوار بهترین خدمات از سوی مسئولان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران تهیه کتاب‌های پژوهشی در حوزه هویت بخشی تهران را بسیار ارزشمند شمرد و اضافه کرد: براساس این تحقیقات وسیع صورت گرفته، باید وظایف دستگاه‌های اجرایی استان مشخص و روند عملیاتی شدن این طرح به سوی نقطه مطلوب و ایده‌آل آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه ماهیت پژوهش بر طرف سازی نواقص و روشن شدن نقاط ابهام است، تاکید کرد: پژوهش‌های خوبی در کشور صورت گرفته ولی اگر این زحمات به مرحله اجرا در نیاید، توسعه‌ای رخ داده نمی‌شود.

دکتر مرتضی تمدن نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی با اشاره نتایج حاصل از طرح پژوهشی هویت‌بخشی تهران، ابراز داشت: بر پایه این تحقیقات، تهران یک شهر دینی است که مردم آن به گرایشات دینی اهمیت زیادی می‌دهند؛لذا باید انتظارات این مردم شریف محقق شود.

وی عدم تناسب در پراکندگی امکانات فرهنگی، هنری و دینی در استان تهران را از مشکلات این استان دانست و افزود: براساس تحقیقات انجام شده، میزان کاستی‌ها مشخص شده و باید در توزیع عادلانه امکانات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول