اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان:

فرهنگ‌نامه شهدای شهرستان‏های استان سمنان منتشر می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان گفت: فرهنگ‌نامه 9 جلدی شهدای شهرستان‏های استان سمنان تهیه شده است که به زودی منتشر می‏شود.

فرهنگ‌نامه شهدای شهرستان‏های استان سمنان منتشر می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالرحیم فریدون عصر امروز در جلسه هماهنگی مسئولان سپاه برای برگزاری کنگره شهدای استان سمنان که در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، بیان کرد: مقرر شده است که برای هر یک از شهرستان‌های استان سمنان، فرهنگ‌نامه‌ای از شهدای آن شهرستان تهیه شود.

وی اظهار داشت: استان سمنان در سطح کشور در بحث اعزام و تعداد شهید مقام دوم و سوم را داراست.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان عنوان کرد: همه شهدای استان سمنان، شهیدان خطوط مقدم جبهه هستند و شهید ناشی از بمباران در سمنان نداریم.

تشکیل پرونده برای همه 3 هزار شهید استان سمنان

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در جنگ حضور داشتند، افزود: شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس از اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموز، فرهنگی، دانشجو، کارمند، کارگر و صنوف مختلف بودند.

فریدون با اشاره به اینکه استان سمنان 3 هزار شهید تقدیم نظام کرده است، افزود: از ویژگی‌های استان این است که برای همه 3‌‌هزار شهید پرونده تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 70 درصد آثار شهدای استان سمنان با هدف قرار گرفتن گنجینه‌ای از آثار شهدا در اختیار جامعه و نسل‌های آینده و انتشار تألیفاتی در زمینه شهدای استان جمع‌آوری شده است.

54 کتاب در حوزه زندگی‏نامه شهدای سمنان به چاپ رسید

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان بیان داشت: تاکنون 54 کتاب در حوزه زندگی‏نامه شهدا به چاپ رسیده که نیمی از این آثار توسط کنگره شهدای استان چاپ شده است.

فریدون با ارائه گزارشی جامع در خصوص جمع‌آوری آثار شهدای شهرستان‌های استان در خصوص تهیه فرهنگ‌نامه خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا پایان سال فرهنگ‌نامه شهدای گرمسار نیز تهیه شود و در دامغان نیز امید است تا پایان سال کار جمع‌آوری آثار شهدا به پایان برسد.

وی افزود: کار چاپ فرهنگ‌نامه شهدای شهرستان آرادان نیز با پیگیری‌های متعدد و کمک مسئولان شهرستانی تا پایان سه ماهه اول سال 92 به پایان می‏رسد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان افزود: در شهرستان مهدیشهر نیز پیگیری انجام شده است و کار جمع‌آوری مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

جمع‌آوری آثار شهدا در شاهرود با اشکالاتی مواجه است

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان اظهار داشت: در شهرستان شاهرود جمع‌آوری آثار شهدا با اشکالاتی مواجه بوده است که با پیگیری‌های انجام شده، امید داریم تا زمان برگزاری کنگره 40 درصد آثار شهدای شهرستان شاهرود جمع‌آوری شود.

فریدون با بیان اینکه شاهرود از لحاظ تعداد تعداد شهدا و اعزام نیرو رتبه اول استان را داراست، افزود: تلاش ویژه‌ای برای شهدای شاخص شهرستان شاهرود صورت گرفته است.

وی در خصوص جمع‌آوری آثار در شهرستان میامی گفت: در میامی کار جمع‌آوری آثار به پایان رسیده است؛ اما محتوای مناسبی در برخی از پرونده‌ها مشاهده نمی‌شود و کمیته‏ از دلسوزان به دنبال رفع نواقص پرونده‏ شهدا هستند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان سمنان بیان داشت: در خصوص شهدای شاخص استان که شهید کشوری هستند نظیر شهید شوکت‌پور و شهید همتی فرمانده ناوچه پیکان و نظایر آن نیز در حال رایزنی هستیم که برای این شهدا اقدامات ویژه و کتاب خاص منتشر شود.

فریدون افزود: با پیگیری استاندار سمنان و فرمانداران آمادگی مطلوبی در مجموعه استان فراهم شده است و در مجموع ظرفیت استان آماده برگزاری کنگره شهداست.

انتهای پیام/2249/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول