اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی ایلام:

تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی کار غلطی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی ایلام با بیان اینکه تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی کار غلطی است، گفت: دولت باید در مسائل فرهنگی سیاست‌گذاری کند، در اجرا حمایت کند و بر اجرا نظارت داشته باشد.

تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی کار غلطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی‌اصغر شریفی‌راد ظهر امروز در نشست صمیمی با اساتید دانشگاه‌های استان ایلام اظهار داشت: بدون ذکر نام طرح‌های فرهنگی اجرا شده در استان ایلام، باید اعلام کنم هیچ اثر مثبتی نداشتند.

وی ادامه داد: اگر نام این طرح‌ها در این نشست‌ برده شود قطعاً ذائقه همه مدعوین حاضر در این نشست تلخ خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: بودجه‌های میلیاردی که صرف طرح‌های فرهنگی شد حتی یک اثر مثبت و بازدهی مناسبی برای استان ایلام نداشت.

شریفی‌راد تصریح کرد: حدود 4 میلیارد تومان برای یک طرح اعتبار هزینه شد و این طرح صرفاً بر اساس تعریف خاصی که استاندار وقت از مسئله فرهنگی استان ایلام داشت، اجرایی شد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ایلام گفت: دولت و استاندار باید برای مسائل فرهنگی سیاست‌گذاری کند، در اجرا حمایت کند و بر اجرا نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: در اجرا اولویت با بخش خصوصی بوده و در مرحله بعدی دستگاه‌هایی که متولی بخش فرهنگی جامعه هستند می‌توانند در این حوزه تلاش کنند.

* عدم برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری مذهبی از سوی مسئولان دردناک است

این مسئول اضافه کرد: به علت عدم سیاست‌گذاری گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی هر زائر عراقی با عشق امام رضا (ع) و انقلاب و امام وارد کشور می‌شود و تعداد زیادی از این زائران با دلخوری و نگرانی به عراق باز می‌گردند.

شریفی‌راد تصریح کرد: تاکنون در این راستا سیاستگذاری مناسبی انجام نشده است و در واقع از مرز مهران که گردشگر مذهبی وارد استان می‌شود هرکسی دنبال این است که از این سفره‌ لقمه‌ای نصیبش شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ایلام گفت: این وضعیت از گاری‌چی لب مرز شروع شده تا اتوبوسی که سوار می‌شوند ادامه دارد.

وی ادامه داد: این موضوع نیز خاص استان ایلام نبوده بلکه در کشور این معضل وجود دارد ولی این موضوع از ایلام شروع شده و دوباره از ایلام ختم می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: اجحاف‌هایی که در حق زائرین امام رضا (ع) در کشور ما انجام می‌شود نشانگر این است که فرهنگ گردشگری را در استان و کشور تبیین نکرده‌ایم.

انتهای پیام/2246/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول