اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران تأکید کرد

زنده ماندن پوشش چادر با ایجاد فضاهای فرهنگی ـ مذهبی

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: با ایجاد فضاهای فرهنگی ـ مذهبی، خود به خود حجاب و پوشش چادر در جوانان زنده می‌شود.

زنده ماندن پوشش چادر با ایجاد فضاهای فرهنگی ـ مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی‌اکبر طاهایی بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی حوزه علمیه خواهران قائمشهر، استقبال بانوان متدین از مدارس علمیه را قابل تقدیر دانست و گفت: فضای مدارس علمیه بانوان از پربرکت‌ترین فضاهای آموزشی است.

وی با اشاره به نسل قبلی انقلاب که فجرآفرینان انقلاب اسلامی ایران شدند، تصریح کرد: مادران نسل قدیم با این‌که از تحصیلات حوزوی برخوردار نبودند ولی به پشتوانه منبرهای بزرگان دینی از معارف الهی بهره‌مند بودند که چنین فرزندانی را در دامان خود پروراندند و امروز رمز تداوم این انقلاب پرورش مادران دینی در مدارس علمیه است.

استاندار مازندران با اشاره به تقارن ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) با فجر انقلاب در سال ‌جاری و بروز همین تقارن در سال 57 اظهار امیدواری کرد که شاید بشارت جاودانگی این انقلاب از سوی امام راحل با این اتفاق فرخنده محقق شود.

وی با تأکید بر تأسیس حوزه‌های علمیه در استان حداقل خروجی این مدارس را در زنده ماندن چادر عنوان کرد و ادامه داد: با وجود این مدارس، چادر که همان یادگار حضرت زهرا (س) است از غربت بیرون می‌آید و با ایجاد فکر دینی و اعتقادات مذهبی در خواهران، زمینه بروز و ظهور این پوشش در جامعه مهیا می‌شود.

طاهایی در ادامه یکی از بهانه‌های گرایش جوانان به سمت بدحجابی را علم‌زدگی عنوان کرد و افزود: با ایجاد فضاهای فرهنگی ـ مذهبی، خود به خود حجاب و پوشش چادر در جوانان زنده می‌شود.

انتهای‌پیام/86008/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول