اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

نقد کتاب باعث طراوت و نشاط اندیشه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نقادی و در بوته نقد گذاشتن یک اندیشه برای سالم‌سازی و ترقی اندیشه حرکت بسیار خوبی است.

نقد کتاب باعث طراوت و نشاط اندیشه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری در جلسه نقد کتاب "استراتژی انتظار" اظهار کرد: بنا به فرموده پیامبر(ص)، انتظار فرج از بزرگترین اعمال امت اسلامی است و بحث مهدویت و تعمیق اندیشه آن از بایسته‌ترین کارها بوده که همه مهدی یاوران آن را برخود لازم می‌دانند.

وی افزود: بحث نقد فکر و نقد اندیشه و کتاب یک سنت حسنه است که در کشور ما باب شده و اگر در طول تاریخ حرکت مثبتی در راستای پیشرفت علم صورت گرفته یقینا مرهون این نقادی‌ها است و بدون آنها امکان ترقی وجود ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر پیشرفت فکری و فرهنگی بر قله بلندی قرار دارد مرهون تلاش‌های علمی است، بنابراین نقادی و در بوته نقد گذاشتن یک اندیشه برای سالم‌سازی و ترقی اندیشه حرکت بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: تحلیل‌هایی که مسائل بعد از انقلاب را مورد نقد و بررسی علمی قرار دادند، بسیار کم شمار و محدود هستند.

حیدری اضافه کرد: کتاب استراتژی انتظار از جمله کتاب‌هایی است، که رسالت این کار را بر عهده گرفته و حوادث دو دهه اخیر انقلاب اسلامی را در چهار حرکت و هفت غفلت به نقد گرفته و برای تداوم انقلاب چاره اندیشی کرده است و در پیش گرفتن راهبرد انتظار را در این رابطه توصیه می‌کند که در جای خود از نویسنده ارزشمند و پرکار این اثر مفید باید تشکر و تقدیر کرد.

وی همچنین عنوان کرد: این بدان معنا نیست که کتاب خالی از نقص و انتقاد است، اما در بررسی هر اثر علمی باید انصاف اخلاقی و علمی را در نظر گرفت.

در این جلسه که با حضور بیش از 380 نفر از معلمان و اساتید دانشگاه، مسئولان، قضات، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، بسیجیان، و اصحاب رسانه و مطبوعات در تالار کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، کتاب استراتژی انتظار توسط آیت‌الله حیدری و حجت‌الاسلام غفاری مورد نقد قرار گرفت و نویسنده نیز در این جلسه پاسخ‌های لازم را ارائه داد؛ همچنین در انتهای برنامه جلسه پرسش و پاسخ از نویسنده کتاب توسط مدعوین انجام شد.

این جلسه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و با حمایت اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد حضرت مهدی (عج) استان، صداو سیمای مرکز خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام/72001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول