اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد خبر داد

رونمایی از 8 جلد کتاب علوم دینی و پژوهشی در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد گفت: هشت جلد کتاب علوم دینی و پژوهشی و سایت بین‌المللی شمیم نرجس رونمایی شد.

رونمایی از 8 جلد کتاب علوم دینی و پژوهشی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منور شایسته خوی عصر امروز در حاشیه همایش بین‌المللی علمی و تربیتی بانوی بافضیلت در مشهد اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد بینش تخصصی نسبت به شعائر مذهبی، بسترسازی برای جذب، سازمان‌دهی و ایجاد انگیزه در جوانان و دانشجویان و همچنین طلاب حوزه‌های علمیه با تاثیرپذیری از الگوهای موفق است.

وی افزود: 110 مقاله از اساتید و صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی کشور و تعدادی از کشورهای خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی علمی برای فراهم‌سازی بسترهای فرهنگی مطلوب در زمینه تعلیم و تربیت، استفاده از روش‌های نو و کارآمد در آموزش و پرورش و شناخت آسیب‎‌ها و چالش‌های این بخش و همچنین تکریم شخصیت علمی و مذهبی مرحومه طاهایی از سایر اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت دینی، استفاده از ظرفیت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصادی در انتقال مفاهیم بیان کرد: نقش الگوها و نخبگان در فراهم‌سازی بسترهای مناسب در راستای تعلیم و تربیت دینی، بهره‌مندی از روش‌های تدریس اثربخش، و الزامی بودن ارزیابی اصلاح و به روزرسانی روش‌های تعلیم و تربیت و ارائه الگوهای صحیح را از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

شایسته خوی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای همایش بانوی بافضیلت رونمایی از هشت جلد کتاب علوم دینی و پژوهشی و سایت بین‌المللی شمیم نرجس و نرم‌افزارهای فهرست‌نویسی نشریات تخصصی علوم اسلامی و فهرست نویسی کتاب‌های شهید مطهری است.

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد افزود: محورهای همایش بانوی با فضیلت شامل پایه‌ریزی نظام آموزش دینی برای زنان مسلمان، طراحی نظام مطلوب در تعلیم و تربیت، استاد طاهایی و تعلیم و تربیت، استاد طاهایی و  آسیب‌شناسی فرهنگی تربیتی از دیدگاه طاهایی و استاد طاهایی و استفاده از روش‌های نو و کارآمد تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه مرحومه طاهایی بیش از 50 سال عمر خود را صرف تعلیم و تربیت بانوان کشور کرده است، خاطرنشان کرد: مرحومه طاهایی موسس حوزه‌های علمیه بانوان کشور و حوزه علمیه مکتب نرجس (س) نقش بسیار پراهمیتی در آموزش و تعلیم و تربیت بانوان طلبه در حوزه‌های علمیه داشته است.

شایسته‌خوی با تاکید بر اینکه بسیاری از بانوان طلبه خارج کشور از آموزش‌های حوزوی مرحومه طاهایی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر طلبه‌هایی از کشورهای آمریکا، آفریقا، کانادا، عراق، افغانستان، پاکستان و استرالیا در حوزه علمیه مکتب نرجس (س) مشهد در حال تحصیل هستند و شعب مکتب نرجس (س) علاوه بر نقاط مختلف کشور در کشورهای سنگاپور، مالزی، چین، افغانستان و پاکستان نیز فعال است.

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد عنوان کرد: سید فاطمه خاموشی ملقب به طاهایی، موسس مدارس علمیه بانوان کشور و حوزه علمیه مکتب نرجس، بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف تعلیم و تربیت بانوان و گسترش معارف اسلامی کرد و در 13 بهمن ماه 1388 به لقا‌ءالله پیوست.

انتهای پیام/70018/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول