اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یار مهربان در انتظار همراهی / 5

ملکی:دولت یارانه بیشتری به کتاب اختصاص دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت:‌ هر چند که نمایشگاه از تخفیف 40 درصدی برخوردار است اما در مجموع قیمت کتاب، بالا است و می‌طلبد که دولت یارانه بیشتری به بخش کتاب اختصاص دهد.

ملکی:دولت یارانه بیشتری به کتاب اختصاص دهد

فرج‌الله ملکی در بازدید از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که بار دیگر توانستیم در ایام‌الله دهه فجر در نمایشگاه کتاب حضور یابیم و از نزدیک، آثار و کارهای دانشمندان و استادان را شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که نظم خوبی در نمایشگاه حاکم است، تصریح کرد: کتاب‌های متنوعی در نمایشگاه کتاب ارائه شده و مایل بودیم تازه‌های کتاب بیشتری در نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گرفت.

ملکی با اشاره به این‌که فاصله محل برگزاری نمایشگاه کتاب تا شهر دور است، ادامه داد: اگر نمایشگاه در مسیر جاده بود استقبال بیشتری صورت می‌گرفت و جوانان و قشرهای مختلف مردم می‌توانستند از نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران یادآور شد: البته با وجود فاصله از شهر، جمعیت خوبی را در این ساعت از شب در نمایشگاه کتاب شاهد هستیم.

این مسئول با بیان این‌که اهمیت کتاب بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: میزان مطالعه در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

وی با اشاره به این‌که باید کتاب‌ها را با قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار دهیم، خاطر نشان کرد: این امر سبب می‌شود تا مردم بتوانند از کتاب بهره لازم را ببرند.

ملکی با بیان این‌که یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما، قیمت بالای کتاب است، افزود: هر چند که نمایشگاه از تخفیف 40 درصدی برخوردار است اما در مجموع قیمت کتاب بالا است و می‌طلبد که دولت یارانه بیشتری به بخش کتاب اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: بهتر است نمایشگاه‌های این‌ چنینی در طول سال دو یا سه بار برگزار شود.

ملکی متذکر شد: تأکید می‌کنیم که نسل جوان بیشتر کتاب بخوانند و از فرصت‌ها برای افزایش سطح آگاهی استفاده لازم را ببرند.

وی گفت: امروز در زمینه فرهنگ کتابخوانی در جامعه خلأ را شاهد هستیم و این فرهنگ به خوبی در جامعه ما نهادینه نشده است.

انتهای‌پیام/86007/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول