اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سی و چهارمین بزرگداشت انقلاب اسلامی

نمایشگاه کتاب در 7 غرفه در تویسرکان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: در سی و چهارمین بزرگداشت خجسته فجر انقلاب نمایشگاه کتاب در هفت غرفه با 1550 عنوان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی با حضور مسئولان تویسرکان گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب در 7 غرفه در تویسرکان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت سالروز سی چهارمین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط حسن رضانیا فرماندار تویسرکان و جمعی از مسئولان ارشد و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در هفت غرفه با یک‌هزار و 550 عنوان در بخش‌های گوناگون در سالن مجتمع فرهنگی هنری فردوسی افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

در حاشیه این آیین مدیر نمایشگاه کتاب دهه فجر تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه نمایشگاه به منظور نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی برپا شده است، اظهار کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی در سطوح اجتماع نیازمند فرهنگسازی است که مهم‌ترین مرکز این حرکت بنیادی خانواده است.

سعید فراهانی با بیان اینکه شناخت مزیت‌ها و علاقه‌مندی به کتاب در رده‌ سنی کودکی قوی‌ترین راهکار سوق افراد به سوی مطالعه است، افزود: با بازشناسی کارشناسانه شیوه‌های روشمند کتابخوانی، به کارگیری و هدفگذاری درست در چارچوب برنامه مدون با حمایت مادی و معنوی متولیان امر می‌توان کتاب را یکی از اولویت‌های تغذیه روح در سبد نیازهای ضروری زندگی مردم قرار داد.

وی با تأکید بر اینکه مدیر خانه نقش اصلی در اشاعه مطالعه و کتابخوانی در بین اعضا خانواده ایفا می‌کند، تصریح کرد: وقتی به کتاب و کتابخوانی در بطن و ارکان خانواده همانند دیگر نیازهای زندگی توجه شود قشر جوان از این رفتار الگوبرداری خواهد کرد.

مدیر نمایشگاه کتاب دهه فجر تویسرکان ابراز داشت: بانوان می‌توانند با ایجاد بستر و فضای خاص برای مطالعه این مهم را به پیکره اجتماع ترویج ‌دهند و بالطبع این حرکت در جای جای اجتماع جایگاهی حائز اهمیت پیدا می‌کند و سرانه مفید کتابخوانی نیز ضمن رشد و توسعه کشور ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

وی سلامت جسم انسان را مستلزم سلامت روح و روان انسان دانست و تأکید کرد: کتاب و کتابخوانی سبب نشاط و سلامت روح انسان می‌شود و هرچه آگاهی فرد افزایش یابد به طور قطع خیلی از مسائل و مشکلات در جامعه نیز رخ نخواهد داد.

فراهانی با اشاره به اینکه سال‌های زیادی است در قالب نمایشگاه و فروش کتاب یا مسئولیت‌های اداری در این زمینه فعالیت دارم، افزود: متأسفانه برخی از والدین ما به جای اینکه بچه‌های خود را در همان اوان کودکی به سمت و سوی کتاب برای پرورش ذهن و روح سوق دهند با تنقلات مضر کودکان خود را سرگرم می‌کنند.

وی اظهار کرد: مساجد نیز مهم‌ترین کانون برای جذب نوجوانان و جوانان برای یادگیری و استفاده درست از اوقات فراغت با کتاب و کتابخوانی است.

مدیر نمایشگاه کتب دهه فجر تویسرکان بیان کرد: نمایشگاه کتاب دهه فجر در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دینی، روانشناسی، کودک و نوجوان و بخشی مختص به محصولات فرهنگی با هدف جذب، دوستی و علاقه‌مندی نسل جوان با کتابخوانی زمینه را با تخفیف 20 درصد در ایام دهه خجسته فجر مهیا کرده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان شد: نمایشگاه کتاب در سالن مجتمع فرهنگی هنری فردوسی صبح و بعد از ظهر تا پایان 22 بهمن دهه فجر در معرض دید عموم قرار دارد و به دوستداران کتاب و مطالعه خدمات‌‌دهی خواهد داشت. 

انتهای پیام/89010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول