اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام‌الله دهه فجر

حوزه علمیه خواهران در رفسنجان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، حوزه علمیه ریحانة‌النبی رفسنجان به عنوان سومین حوزه علمیه خواهران این شهرستان افتتاح شد.

حوزه علمیه خواهران در رفسنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح حوزه علمیه ریحانة‌النبی خواهران این شهرستان، زنان را نیمی از پیکره جامعه خواند و اظهار داشت: مردان در دامان زنان رشد می‌کنند و این قشر از جامعه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی حوزه‌های علمیه را سرمنشأ خدمات علمی و تربیتی دانست و با بیان اینکه برنامه‌ریزی حوزه‌های خواهران با هدف تربیتی آنها متنوع است، بیان داشت: برنامه‌های حضوری، غیر حضوری و خوابگاهی از برنامه‌های حوزه خواهران است که بتوانند در هر شرایطی که هستند از حوزه استفاده کنند.

الله‌وردی عنوان کرد: در راستای توسعه حوزه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا افرادی که فاصله 30 تا 200 کیلومتری با این حوزه را دارند، بتوانند از شرایط خوابگاهی استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه رفسنجان شهرستان مذهبی است و خانواده‌ها می‌خواهند، فرزندان از علوم تربیتی و حوزوی استفاده کنند، نیاز به گسترش حوزه‌های علمیه بود و سومین مدرسه علمیه خواهران در شهرستان افتتاح شد و در مجموع شش مرکز حوزه برادران و خواهران در این شهرستان تاسیس شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان مدارس علمیه را پرتوی از شعاع نور حوزه علمیه قم خواند و بیان کرد: کسانی که بنیانگذار خیر هستند و در راستای تاسیس چنین مراکزی کوشش دارند خیر دنیا و آخرت نصیبشان می‌شود.

الله‌وردی جامعه را بر پایه سه رکن فرهنگ، امنیت و اقتصاد استوار دانست و گفت: زن‌ها جدای از تأثیرگذاری در ارکان فرهنگی و امنیتی در بعد اقتصادی نیز موثر هستند، زیرا پیامبر(ص) فرمودند، «سه چیز پرده‌ها و موانع را کنار می‌زند که آن سه عبارتند از صدای قدم دانشمند، صدای پای مرزبان و صدای چرخ ریسندگی زن‌های نیکوکار در خانه» که نشان می‌دهد زن‌ها در جامعه تاثیرگذار هستند و در اسلام نسبت به آنها توجه خاصی شده است.

انتهای پیام/80016/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول