اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

نمایشگاه هنرهای تجسمی در تویسرکان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در ایام سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب نمایشگاه هنرهای تجسمی با 100 اثر در 11 سبک در تویسرکان بازگشایی و در معرض دید عموم قرار گرفت.

نمایشگاه هنرهای تجسمی در تویسرکان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در دومین روز از سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه هنرهای تجسمی با 100 تابلو از آثار 25 هنرمند در 11 سبک در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی افتتاح و مورد بازدید فرماندار تویسرکان و تنی چند از مسئولان و هنرمندان پیشکسوت شهرستان تویسرکان قرار گرفت.

در این بخش استاد و متخصص این حوزه هنری ضمن توضیح در مورد آثار به سئوالا‌ت علاقه‌مندان و مدعوین پاسخ داد.

در حاشیه این آیین مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان تویسرکان در خصوص نمایشگاه‌های تجسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه هنر زبان گویای درون و اعتقادات و افکار انسان است، اظهار کرد: هنرمندان با هنر خود نقشی بسیار ارزشمندی را در رشد و توسعه اجتماع ایفا می‌کنند.

محمد خالوند‌پور با تأکید بر اینکه برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها زمینه شکوفایی خلاقیت و نبوغ را در وجود جامعه هدف علاقه‌مند و توانا مهیا می‌کند، تصریح کرد: هنرمندان با ایجاد پویایی و نشاط در کاربردهای متفاوت با ابزار کار خود در هر حوزه این مهم با حمایت و ترغیب و تشویق، اثرگذاری بسیار زیادی در اجراسازی اقتصاد مقاومتی و تحقق فرامین رهبری در این حوزه به ویژه در خصوص ارتقای تولیدات ملی و حمایت از سرمایه ایرانی دارند.

وی هنر را امری متعالی و ارزشی خواند و تصریح کرد: خلق یک اثر عشق می‌خواهد که آثار به نمایش گذاشته شده نشانی گویا از علاقه و استعدادی فوق‌العاده جوانان شهرستان دارد.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان تویسرکان پرورش مجموع آثار و تابلوهای هنری نمایش داده شده را 100 اثر از 25 هنرمند هنرهای تجسمی در قالب 11 سبک عنوان و خاطرنشان کرد: 80 اثر از آثار موجود در نمایشگاه هنرهای تجسمی رنگ روغن، طراحی با مداد رنگ، نقاشی برجسته، گرافیک، آبرنگ، نگارگری، طراحی با زغال، سیاه قلم، اسکراج‌برد، تذهیب و مابقی چیدمان است.

خالوند‌پور با بیان اینکه کارهای ارائه شده در این مجموعه به نمایش گذاشته شده مختص به دو گروه از افراد هنرمند شهرستان تویسرکان است، بیان داشت: آثار به تفکیک بخشی به پیشکسوتان و اعضای فعال انجمن هنرهای تجسمی و قسم دیگر از اثرها متعلق به جوانان پویای هنرمند تویسرکان است.

وی با بیان اینکه بیشترین اثر نمایشگاه با اولویت‌بندی کارهای اورجینال نو تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: انجمن نیروهای تجسمی تویسرکان به صورت رسمی زیر نظر فرهنگ ارشاد اسلامی از مهر ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان تویسرکان پرورش روح خلاق متعالی با توجه به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از اهداف این انجمن دانست و افزود: در حال حاضر این انجمن 21 نفر عضو فعال دارد که در روزهای پنج‌شنبه در کارگاه هنری و آموزشی به صورت آزاد تمرین و فعالیت می‌کنند.

وی در پایان متذکر شد: این نمایشگاه تا پایان روز 22 بهمن سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان در مجتمع فردوسی صبح و بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان هنر است.

انتهای پیام/89010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول