اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

تست 2 هزار دام برای شناسایی سل و بروسلوز در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 631 راس دام سبک و سنگین برای شناسایی بیماری‌های سل و برسلوز در شهرستان فردوس آزمایش شدند.

تست 2 هزار دام برای شناسایی سل و بروسلوز در فردوس

محمد اصغرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با مرغداری‌های این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان فردوس دارای 26 واحد مرغداری است که از این تعداد 25 واحد فعال هستند.

وی با بیان اینکه سالن‌های پرورش طیور با ایجاد محیط مناسب سبب تولید بیشتر می‌‌شوند، افزود: یک واحد مرغداری تعاونی در این شهرستان با داشتن پنج سالن در حال گرفتن مجوز است که به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

976 هزار جوجه‌ریزی در مرغداری‌‌های فردوس

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس جوجه‌ریزی را یکی از ابتدایی‌ترین مراحل تولید مرغ در مرغداری‌ها دانست و یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون 976 هزار و 290 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های فردوس انجام شده است.

اصغرزاده با اشاره به تست‌های آزمایشی گرفته شده برای شناسایی بیماری‌های مختلف در دام‌ها متذکر شد: تعداد یک‌هزار و 196 راس دام سنگین برای بیماری سل و یک‌هزار و 435 راس دام سبک و سنگین برای شناسایی بیماری بروسلوز آزمایش شدند که بیماری در آنها مشاهده نشد.

وی توزیع تغذیه سالم در بین مردم را امری مهم برشمرد و ابراز داشت: نظارت بهداشتی در تمام ایام هفته در کشتارگاه‌های شهرهای فردوس و اسلامیه برای توزیع تغذیه سالم در بین شهروندان انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس ادامه داد: همچنین در ایامی که کشتار به صورت گسترده انجام می‌شود همانند ایام محرم به صورت دو شیفت کاری و عید سعید قربان نظارت کامل بهداشتی صورت گرفته است.

صدور 785 مجوز حمل دام و طیور در فردوس

اصغرزاده با بیان اینکه در این شهرستان 7 هزار و 152 راس دام وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد دام 6 هزار و 755 راس دام سبک و 397 راس دام سنگین هستند.

وی با اشاره به مجوزهای حمل دام و طیور در این شهرستان متذکر شد: از  ابتدای امسال تاکنون تعداد 52 مجوز برای حمل دام‌های سبک و سنگین به داخل و خارج خراسان‌جنوبی صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس اذعان داشت: همچنین تعداد 733 مجوز برای حمل طیور به داخل و خارج استان از ابتدای سال تاکنون صادر شده است.

انتهای پیام/69010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول