اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

دشمن نمی‌خواهد که ایران استقلال داشته باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: دشمن نمی‌خواهد که ایران استقلال داشته باشد.

دشمن نمی‌خواهد که ایران استقلال داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مرتضی موسی‌خانی در بیست و پنجمین جشن دانش‌‌‌آموختگی این دانشگاه که با حضور بیش از سه هزار و 100 دانش‌آموخته در سالن ورزشی امینی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه سال روز ورود پربرکت امام (ره) و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به روح امام راحل درود می‌فرستیم چرا‌ که در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی با حمایت‌های مادی و معنوی خود زمینه تأسیس مجموعه عظیم و ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کردند، همچنین به مقام معظم رهبری نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه که با حمایت‌های پدرانه خود زمینه بالندگی این دانشگاه را فراهم کرده‌اند درود می‌فرستیم و برای ایشان سلامتی و طول عمر از درگاه خداوند مسئلت داریم.

وی با خیر مقدم به استادان و اولیای دانشجویان خطاب به دانش آموختگان این دانشگاه گفت: شما دانش‌آموختگان باید قدردان زحمات پدران و مادران خود باشید چرا‌ که آنان هر آنچه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند، همچنین باید قدردان زحمات استادان خود باشید چرا‌ که حضرت علی (ع) فرمودند که «هر کس که یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است» باید همیشه این سنت پسندیده را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

موسی‌خانی با اشاره به لزوم تربیت مدیران شایسته در کشور یادآور شد: باید از خود بپرسیم این همه فارغ‌التحصیل در کشور چگونه می‌توانند برای خود شغل فراهم کنند در حالی که باید بدانیم فرصت‌های شغلی فراوانی در کشور وجود دارد به شرطی که بدانیم جامعه و سازمان‌های ما فارغ‌التحصیل نمی‌خواهند بلکه مدیران شایسته، تحول آفرین و کارآفرین نیاز دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: در کنار جنبه‌های کسب و کار، ازدواج و داشتن فرزند در زندگی باید ‌ببینیم که هدف اصلی ما در جامعه چیست؟ در این زمینه پیامبر (ص) فرمودند که بهترین مردم سودمند‌ترین مردم هستند، پس ما نیز باید با ایثار و فداکاری در راستای تأثیرگذاری مثبت در جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در شرایط تحریم و تهدید بیان کرد: دانشمندان هسته‌ای کشور برای عزت و سربلندی ما، ایثار و فداکاری می‌کنند و با اینکه می‌دانند ممکن است در این راه ترور شوند با این حال در این مسیر حرکت می‌کنند و شما جوانان نیز برای ادامه راه این عزیزان و برای عزت ایران اسلامی ایثار و فداکاری کنید.

موسی‌خانی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌های بسیاری را شاهد بودیم و امروز نیز این انتظار از جوانان وجود دارد که در عرصه‌های علمی و فرهنگی با تلاش و از خود گذشتگی بدرخشند.

وی با اشاره به افتخار آفرینی‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در عرصه‌های علمی داخل و خارج کشور عنوان کرد: کسب مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات جهانی روبوکاپ 2012 مکزیک، کسب عنوان دومی آسیا و هفدهمی جهان در مسابقات خودروهای خورشیدی در کشور استرالیا و قرار گرفتن در کنار دانشگاه MIT آمریکا، کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات سازه‌های ماکارونی، کسب مقام قهرمانی در مسابقات ملی خودروهای هیبریدی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف، چاپ مقالات متعدد ISI در مجلات معتبر علمی دنیا، حضور فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در پست‌های کلیدی کشور، پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه‌های معتبر جهان همچون دانشگاه‌ هاروارد آمریکا و ده‌ها دستاورد و موفقیت دیگر موجب شده که بگوییم امروز دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، منشأ تحول در کشور و جهان شده است.

وی با اشاره به تهدیدات و تحریم‌های مختلف علیه کشورمان اظهار داشت: دشمن نمی‌خواهد که ایران استقلال داشته باشد، یادمان هست که در زمان طاغوت می‌خواستند که ملت ایران را خوار و ذلیل کنند پس باید برای حفظ استقلال و سربلندی کشورمان با ایثار و فداکاری و توجه به فرامین مقام معظم رهبری، ایرانی در شان ایران بسازیم.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین حیدری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، اظهار داشت: دانش و علم آموزی به علت ارتباط با ذات خداوند از حرمت خاصی برخوردار است و هر کسی که با مقوله علم و دانش ارتباط برقرار کند در هر جایگاهی محترم است.

وی احترام به پدر و مادر و استاد را از عوامل موفقیت دانست و بیان کرد: انسان از برکت دعای خیر پدر و مادر به جاهای بزرگ می‌رسد و اگر امروز شما دانش‌آموختگان در این جایگاه مقدس نشسته و این لباس مزین را به تن کرده‌اید به دلیل زحمات طاقت فرسای والدین و استادان شما به دست آمده پس باید همیشه قدردان این عزیزان باشید.

حیدری به موفقیت‌های علمی کشورمان اشاره کرد و گفت: در سایه تلاش دانشمندان کشورمان در حال حاضر ایران به عنوان رتبه اول علمی منطقه و رتبه سیزدهمی جهان رسیده و با توجه به تلاش‌های موجود در آینده‌ای نزدیک به قله‌های رفیع و بلند علمی جهان دست پیدا خواهد کرد.

در پایان با حضور مسئولان از دانش‌آموختگان و نفرات ممتاز علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/77002/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول