اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز-85

هاشم‌پور: بهره‌برداری 5 واحد صنعتی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از بهره‌برداری 5 واحد صنعتی و تولیدی در ایام‌الله دهه فجر در شهرهای ساری، بابل، میاندرود و قائمشهر خبر داد.

هاشم‌پور: بهره‌برداری 5 واحد صنعتی در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور پیش از ظهر امروز در سومین روز از دهه فجر در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های مطرح شده در کنار گزارش عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران پاسخ داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست گفت: در 10 ماهه سال جاری، 154 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 202 میلیارد تومان در این سازمان صادر شده است که سهم شهرک‌های صنعتی 65 واحد با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد تومانی بوده است.

هاشم‌پور از بهره‌برداری 5 واحد صنعتی و تولیدی در ایام‌الله دهه فجر در شهرهای ساری، بابل، میاندرود و قائمشهر خبر داد که با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد تومانی و پیش‌بینی اشتغال 158 نفر محقق می‌شود.

این مسئول با اشاره به بهره‌برداری 3 واحد صنعتی و چند واحد دیگر تولیدی در هفته دولت و هفته صنعت و معدن امسال در استان مازندران خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری این واحدها برای حدود 300 نفر از متقاضیان کار، اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیاز به منابع مالی را از ضروری‌ترین درخواست‌های واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، درخواست‌های صاحبان صنایع و معادن نیز برای تسهیلات سرمایه در گردش و منابع مالی برای تامین مواد اولیه بیشتر شده است.

هاشم‌پور کاهش نیروی انسانی و تعدیل نیروی کار در واحدهای تولیدی را از نشانه‌های گران‌ شدن تولید برشمرد.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اینکه 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی، ریالی شود تا به بخش تولید کشور تزریق شود، تصریح کرد: کسانی می‌توانند از این امکان دولتی استفاده کنند که نیاز‌های واحدهای تولیدی خود را در سایت «بهین‌یاب» درج کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: تاکنون 289 واحد صنعتی درخواست‌های سرمایه در گردش را به ارزش 495 میلیارد تومان در سایت ثبت کردند که از فیلتر استانی خارج شده است.

وی تصریح کرد: 166 واحد تولیدی مازندران نیز با 194 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گردش نیز توسط وزارت صنعت دریافت شد و پرونده‌ها وارد بانک‌ها شدند.این تسهیلات با نرخ 16 درصد به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

هاشم‌پور با اعلام اینکه مازندران 667 طرح نیمه‌تمام دارد، خاطر نشان کرد: این تعداد واحدهای تولیدی قابلیت پذیرش 616 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به پیگیری مصوبات ستاد تسهیل و پشتیبانی از واحدهای تولیدی، تصریح کرد: مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نیز در این ستاد پیگیری می‌شود.

هاشم‌پور تعداد واحدهای معدنی مازندران را 205 واحد برشمرد و اضافه کرد: این تعداد واحدهای معدنی 600 میلیون تن ذخیره معدنی دارند.

وی با اشاره به رعایت ایمنی، استانداردها و برداشت غیرمجاز از معادن گفت: اگر این موارد رعایت نشود صاحبان معادن سلب مسئولیت می‌شوند به طوریکه تاکنون 27 مورد سلب صلاحیت شده است که 7 مورد آن در سال جاری روی داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران میزان صادرات از مازندران را 315 میلیون دلار از گمرکات برشمرد و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته با 45 درصد افزایش روبرو است.

انتهای پیام/2296/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول