اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال

10 طرح صنعتی در یزد بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از بهره‌برداری 10 طرح صنعتی در ایام‌الله دهه فجر امسال در یزد خبر داد.

10 طرح صنعتی در یزد بهره‌برداری می‌شود

محمدمهدی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 95 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی بهره‌برداری خواهند شد و اشتغالزایی 4هزار و 130 نفر را به همراه دارند.

وی پیرامون طرح‌‌های آماده بهره‌برداری در ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: سه پروژه مربوط به شهرستان اردکان، سه پروژه در شهرستان صدوق، سه پروژه در شهرستان میبد و یک پروژه در شهرستان ابرکوه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب بهره‌برداری خواهد شد.

وی زمینه فعالیت این واحدهای صنعتی را تولید کنستانتره سنگ آهن، آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، شمش فولاد، حلوا ارده و محصولات شیمیایی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: خط پنجم چادرملو، مجتمع شیشه فلوت اردکان، فاز اول کاشی کوثر ابرکوه، ذوب و نورد زرفام، فولاد ارفع، شیمیایی صدرشیمی، حلوا ارده عقاب طلایی،کاشی درسا سرام و کاشی کورش از پروژه‌هایی هستند که در این دهه بهره‌برداری خواهند شد.

زارع بهره‌برداری از سه پروژه صنعتی در شهرستان صدوق را با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد تومان یادآور شد و ادامه داد: این پروژه‌ها شامل افتتاح واحد ذوب و نورد زرفام در زمینه تولید شمش فولاد، شیمیایی صدر شیمی در زمینه تولید انیدریدمالئیک و بهره‌برداری از واحد صنعتی فولاد تابان در زمینه تولید شمش فولادی است.

وی میزان اشتغالزایی برای هر پروژه را به ترتیب 177 نفر، 90 نفر و 150 نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در ادامه از بهره‌برداری سه پروژه صنعتی در شهرستان میبد خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در زمینه تولید کاشی و سرامیک و حلوا ارده است.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از واحد تولیدی حلوا ارده عقاب طلایی در این ایام خواهد بود که با سرمایه‌گذاری  2میلیارد تومانی تعداد 50 نفر را به کار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: واحد تولید کاشی درسا سرام با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومان و اشتغالزایی 450 نفر و واحد تولید کاشی کورش با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد تومان و اشتغالزایی 350 نفر نیز در ایام‌الله دهه‌فجر بهره برداری خواهد شد.

وی همچنین بهره‌برداری از فاز یک واحد تولیدی کاشی کوثر ابرکوه در این ایام خبر داد و گفت: این واحد با سرمایه‌گذاری 61 میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار نفر هم‌زمان با جشن‌‌های سالگرد پیروزی انقلاب با حضور مسئولان به مرحله افتتاح می‌‌رسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خط پنجم چادرملو در شهرستان اردکان، میزان سرمایه‌گذاری این طرح را 171 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری این طرح، میزان یک میلیون و 200 هزار تن به ظرفیت تولید کنستانتره سنگ آهن اضافه خواهد شد و برای 51 نفر نیز ایجاد اشتغال می‌شود.

وی عنوان کرد: افتتاح مجتمع شیشه فلوت اردکان نیز طی روز‌های دهه فجر صورت می‌گیرد که یک‌هزار نفر با بهره‌برداری از این کارخانه با سرمایه‌گذاری 165 میلیارد تومان در شهرستان اردکان، مشغول به کار می‌شوند.

این مقام مسئول ظرفیت تولید این واحد صنعتی را نزدیک به 3 هزار تن شیشه اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به تولید آهن اسفنجی در این شهرستان افزود: بهره‌برداری از مجتمع تولیدی آهن و فولاد ارفع با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تن و اشتغالزایی 812 نفر با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان در ایام‌الله دهه فجر صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/90004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول