اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان محیط زیست مطرح کرد

رشد فزاینده مازندران در تولیدات صنعتی

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان محیط زیست کشور گفت: مازندران در سال‌های اخیر با رشد فزاینده در تولیدات صنعتی روبرو بوده است.

رشد فزاینده مازندران در تولیدات صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، علی‌محمد شاعری  شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاح طرح هادی روستای «آجندنکا» اظهار کرد: باید در این رابطه به نوعی کار فوق‌العاده انجام داده و بدانیم توسعه اقتصاد ما در گرو رشد و توسعه روستاهاست.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم روستایی در روستا بماند و عرصه روستا برایش مقرون به صرفه باشد، باید اقتصاد کشاورزی منطقه را درآمدزا کنیم.

شاعری با بیان اینکه مازندران در سال‌های اخیر با رشد فزاینده در تولیدات صنعتی روبرو بوده است، خاطر نشان کرد: هر چند صنعت در رده‌های مختلف به کمک اقتصاد ما آمده است، اما ما همچنان باید به توسعه کشاورزی به ‌عنوان زیربنای اقتصادی و خودکفایی نگاه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: ارائه مجوز برای تأسیس کارخانه سایپا شمال با 50 هزار نیرو، کک‌سازی شیرگاه در سوادکوه با تولید 700 هزار تن، سرمایه‌گذاری در مونتاژ خودرو بابل، کنارگذر رامسر، کنارگذر قائمشهر به نکا، مجوز پالایشگاه بهشهر و ... از جمله عملکردهای مثبت و در دست انجام در  سال‌های اخیر بوده است.

شاعری اضافه کرد: تسریع در عملیات ساخت سد گلورد، سد هراز و..... از جمله پروژه‌های مهمی است که ماندگاری دارد و همچون چوب و کاغذ مازندران و نیروگاه نکا، منشأ خیر و برکات اقتصادی برای منطقه می‌شود.

قائم مقام سازمان محیط زیست کشور یادآور شد: اگر می‌خواهیم روستاهای ما خالی از سکنه نشوند، باید در بهسازی، توسعه فرهنگی، اقتصادی و... در روستاها نگاه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: اقتصاد منطقه نیز در گرو توسعه و بها دادن به روستاهاست و نباید روستاها به‌عنوان منبع اقتصادی مهم نادیده گرفته شوند.

شاعری بیان داشت: باید برای روستاها جاذبه ایجاد کنیم تا ماندگاری را در روستاها افزایش دهیم و اقتصاد کشاورزی را برای روستائیان با برنامه‌ریزی مناسب، مقرون به صرفه کنیم.

وی در پایان افزود: تغییر فیزیکی در روستاها و اجرای طرح هادی، نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اجتماعی دارد که باید در تمام روستاها با همکاری شورا، دهیاری و مردم عملیاتی شود تا رشد و توسعه‌های بعدی اجرا شود.

انتهای پیام/86002/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول