اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از افزایش ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان در سال‌ تحصیلی 93-92 در استان خبر داد.

افزایش ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان در چهارمحال و بختیاری

قدمعلی کلواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری دانش‌آموزان مستعد بسیاری دارد که برخی از آنان در مناطق دورافتاده و محروم زندگی می‌کنند ولی با وجود سختی زندگی به ادامه تحصیلات راغب هستند.

وی از افتتاح دو مرکز تیزهوشان در شهرستان بروجن خبر داد و گفت: دو مرکز آموزشی دخترانه و پسرانه به‌زودی در مقطع متوسطه با ظرفیت 180 نفر در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

کلواری با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرفته‌شدگان مراکز تیزهوشان استان افزود: در سال‌ تحصیلی 93-92 در دوره متوسطه در مرکز سمپاد شهرکرد 80 نفر به ظرفیت پذیرش این مراکز افزوده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از تأسیس مدارس نمونه دولتی راهنمایی در شهرستان لردگان خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزشگاه نمونه دولتی دخترانه کوثر با ظرفیت 90 نفر و مدرسه راهنمایی پسرانه شاهد با ظرفیت پذیرش 90 نفر در شهرستان لردگان تأسیس و برای سال تحصیلی جدید دانش‌آموز می‌پذیرند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت مدارس نمونه دولتی استان تصریح کرد: مرکز آموزش متوسطه نمونه دخترانه ناحیه دو شهرکرد نیز مجوز افزایش پذیرش 90 دانش‌آموز دیگر را دریافت کرده است.

کلواری ادامه داد: همچنین بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته یک کلاس درسی نیز به مدرسه دخترانه شهرستان فارسان اضافه شده که این روند راهی مناسب برای پرورش استعدادهای درخشان موجود در استان است که نیازمند حمایت هر چه بیشتر آموزش و پرورش هستند.

این مسئول با بیان اینکه تمامی شهرستان‌ها به جز یک شهرستان دارای مدارس نمونه دولتی هستند، گفت: شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، اردل، بروجن و کیار دارای مدارس نمونه دولتی هستند و تنها شهرستان کوهرنگ در این استان فاقد مدرسه نمونه دولتی است که امیدواریم در سال‌های آینده با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم شاهد تأسیس این مدرسه‌ در این منطقه باشیم.

انتهای پیام/68006/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول