اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل:

فتنه دشمنان در مقطع کنونی علیه ولایت است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: فتنه و هجمه‌ حال حاضر دشمنان انقلاب اسلامی علیه ولایت و رهبری جامعه است.

فتنه دشمنان در مقطع کنونی علیه ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام احمد واحدی‌زاده پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل و در جمع نمازگزاران اظهار داشت: دشمن با ناامید شدن از تمام حربه‌ها به دلیل گرایش ملت‌های مسلمان به اصل ولایت فقیه این جایگاه را نشانه گرفته تا در آن تزلزل ایجاد کرده و ناامیدی و بی‌سرانجامی را در آن تبلیغ کند.

وی با قدردانی از دو نعمت ولایت و هدایت در سایه ظهور انقلاب اسلامی تصریح کرد: به واسطه نهضت عظیم امام خمینی (ره) در عصر حاضر ملت‌های آزادیخواه جهان بعد از 1400 سال شاهد پیاده شدن احکام اسلام در قالب ولایت و هدایت بودند تا از ظلمت خارج شده و حقیقت را دریابند.

واحدی‌زاده شکر حقیقی در برابر این نعمت عظیم و بی‌پایان را حضور با بصیرت در صحنه و جانفشانی در راه آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: ما اگر امروز در سالگرد پیروزی انقلاب جشنی به پا می‌کنیم و نعمت‌های الهی را سپاسگزار هستیم، همه به دلیل این امر است تا خداوند متعال این نعمت عظما را از دست ما نگیرد.

این مسئول بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را به زعم تحلیل‌گران داخلی و خارجی را بحث حاکمیت نظام اسلامی بر پایه فرهنگ غنی دینی و ارزشی اعلام کرد و ادامه داد: بعد از 14 قرن که از صحنه اجتماعی آموزه‌های دینی کنار گذاشته شده بود، این نهضت خمینی بود که چنین آموزه‌هایی را احیا کرد و به دنیا فهماند که زندگی تنها علم و اقتصاد صرف نیست، بلکه زندگی و تمام جنبه‌های آن باید روح معنوی و ارزشی داشته باشد.

وی تصریح کرد: غربی که انسان را جایگزین خدا و تفکر اومانیسم را تبلیغ و ترویج می‌کرد، در سه دهه گذشته فهمید که نظامی در دنیا شکل گرفته که منافع آنها را به خطر انداخته و سبب آگاهی و بصیرت نسل بیدار دل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه هدف انقلاب اسلامی را ساختن تمدنی نوین بر پایه اسلام و مبانی ارزشی آن توصیف کرد و بیان داشت: در تداوم این راه باید بصیرت، امامت و هدایت واقعی مد نظر باشد تا یک حکومت اسلامی، دینی تأسیس شود.

واحدی‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: در 34 سال گذشته دشمنان با تفرقه‌افکنی، تجزیه‌طلبی، تحریک قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی سعی کردند جمهوری اسلامی ایران را با توان اهداف دینی به انحراف کشانده و از سرایت احکام ناب اسلامی جلوگیری کنند، اما به معنای واقعی این فطرت پاک انسان‌ها است که پیام انقلاب را دریافت کرده است.

ولایتمداری انقلاب ما را واکسینه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: برای صیانت از دستاوردها و ارزش‌های معنوی و دینی این جامعه حرکت حول ولایت و وحدت جامعه اسلامی مهم به نظر می‌رسد و به یقین این عناصر انقلاب ما را از تهدیدها و ترفندها واکسینه کرده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: حتی جنگ هشت ساله نیز نتوانست توطئه دشمنان را عملی سازد، چرا که شاهد آن هستیم انقلاب ما در دوران جنگ به جهان صادر شد.

واحدی‌زاده دومین دستاورد را در سایه حاکمیت دینی، پایبندی به ولایت فقیه برشمرد و افزود: نقش روحانیان، عالمان دینی و مبلغان اسلامی در این حوزه ممتاز و شاخص بوده است.

وی راهکار شکرگزاری از این نعمت را نیز گوش به فرمان بودن دستورات ولی امر مسلمین توصیف کرد و اظهار داشت: ما در صحنه عمل باید تبعیت‌پذیری خودمان را نشان دهیم و ثابت کنیم که پیرو خط ولایت هستیم.

واحدی‌زاده گفت: در تبعیت از اصل مترقی اسلام ولایت فقیه باید با بصیرت عمل کنیم تا مبادا با بی‌تدبیری در دام دشمن بیفتیم و با اندیشه‌ای متفاوت‌تر از آنچه رهبری جامعه خواسته‌اند، عمل کنیم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: اگر امروز ایران اسلامی ما به علم، صنعت و تکنولوژی مجهز شده و در مقابل فرهنگ کار، ساده‌زیستی، دوری از تجمل‌گرایی بر محوریت آموزه‌های دینی در حال تقویت است آنچه که در این بین می‌تواند ما را به منزل سعادت سوق دهد قدرشناسی از نعمت‌هایی است که خداوند در این سه دهه به ما عطا کرده است.

انتهای پیام/۶۲۰۰۱/ب۳۰ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول