اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

هدف جریان وهابیت ایجاد فتنه و اختلاف بین اهل تسنن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان با بیان اینکه هدف جریان وهابیت ایجاد فتنه و اختلاف بین اهل تسنن است، گفت: وهابیت اقبال مردمی ندارد.

هدف جریان وهابیت ایجاد فتنه و اختلاف بین اهل تسنن است

حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان پیرامون فعالیت جریان وهابیت در جنوب کشور اظهار داشت: جریان وهابیت وصل به کشور عربستان و برخی کشورهای عربی است و در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، فرهنگی، عملیاتی و ... فعالیت دارند.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: وهابیت در کشورهای عراق و سوریه فعالیت‌های عملیاتی و در کشور پاکستان دست به عملیات انتحاری می‌زنند، ولی در ایران اسلامی با تدابیر نظام فعالیت این جریان به موفقیت نرسیده و تنها به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در استان‌های مرزی می‌پردازند.

مصلح بیان داشت: هدف جریان وهابیت ایجاد فتنه و اختلاف بین مردم اهل سنت و پیش بردن ایشان به سوی اهداف و برنامه‌های فرقه ضاله وهابیت است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های این جریان بی‌تاثیر نیست و فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی آنها ممکن است به جذب اعضا در مناطق منجر شود و مسئولان ذی‌صلاح باید با رصد فعالیت‌های این فرقه مانع از گسترش آن شوند.

مصلح با اشاره به مراوده دیرینه بین اهل سنت و شیعیان در استان بوشهر گفت: اهل تسنن استان بوشهر اکثرا شافعی‌ مذهب و دوستدار اهل بیت(ع) هستند و آنطور که طرح‌ریزان فرقه وهابیت خواسته‌اند، در استان بوشهر به موفقیت نرسیده‌اند.

امام جمعه برازجان اذعان داشت: خطر جریان وهابیت همیشه وجود دارد و با توجه به فعالیت‌های تبلیغی که انجام می‌دهند، ممکن است بتوانند بخشی از اهل سنت را به خود جذب کنند، از این رو مسئولان باید با هوشیاری بیشتر فعالیت‌های فرقه وهابیت در استان را رصد کنند.

مصلح خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتستان وهابیت به طور سازمان‌یافته وجود ندارد و به دلیل اینکه مردم این شهرستان همگی شیعه هستند، فرقه وهابیت نمی‌تواند مردم این شهرستان را تحت تاثیر فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت بهاییت نیز افزود: جریان بهائیت هم‌اکنون در شهرستان دشتستان جمع شده و تعداد محدودی در نشست‌های خانگی فعالیت‌ دارند، ولی هیچ اقبالی نسبت به ایشان وجود ندارد و نمی‌توانند در منطقه نقش‌‌آفرینی کنند.

مصلح آشنایی جوانان با معارف دینی را راهی مطمئن برای مقابله با فرق ضاله دانست و ادامه داد: هرچه آشنایی نسل جوان جامعه با معارف حقیقی و ناب اسلام و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیشتر شود، قطعا فاصله بیشتری با فرق ضاله و اندیشه‌های کاذب پیدا می‌کنند و این جریانات هیچ تاثیری بر خط فکری ایشان نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: فرق ضاله بیشتر از فقر فرهنگی و اقتصادی افراد در جامعه استفاده می‌کنند و ما امروز باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اشتغال جامعه مانع از فعالیت‌های آنها در جامعه شویم و حنای آنها رنگی بین مردم نخواهد داشت.

امام جمعه برازجان بیان داشت: ما باید تلاش کنیم اطلاعات دینی و معرفتی جوانان خود را افزایش دهیم، چون اگر در این زمینه عقب باشیم خطر هر آسیبی همچون فعالیت فرق ضاله و ... وجود دارد.

مصلح با تاکید بر آنکه افزایش سطح اطلاعات دینی، جوانان را در برابر فرق ضاله واکسینه می‌کند، گفت: باید با برنامه‌ریزی فرهنگی و زیربنایی اطلاعات دینی و اعتقادات جوانان خود را تقویت کنیم و ایشان را در برابر جریانات انحرافی و فرق ضاله‌ای که در سطح کشور وجود دارد، واکسینه کنیم.

انجمن حجتیه در دشتستان هیچ نقشی ندارد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر فعالیت انجمن حجتیه در دشتستان ابراز داشت: انجمن حجتیه در شهرستان دشتستان هیچ نقشی ندارد و تنها ممکن است افرادی تفکرات این جریان را داشته باشند، ولی مشاهده نشده که این انجمن به صورت علنی بروز و ظهور کند.

مصلح ادامه داد: انجمن حجتیه در سال‌های گذشته نیز فعالیتی در استان و دشتستان نداشته و هیچ‌گاه تشکیلاتی در استان بوشهر وجود نداشته که تحت عنوان انجمن حجتیه فعالیت کنند.

امام جمعه برازجان در خصوص ساختار فکری انجمن حجتیه، عنوان کرد: اساس فعالیت انجمن حجتیه مقابله با فرقه بهاییت در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌هایی در زمینه ترویج بحث مهدویت داشته‌اند.

وی ادامه داد: بخشی از انجمن حجتیه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به انقلاب پیوستند و به همراهی با ارزش‌های نظام پرداختند و برخی هم معتقد بودند که در عصر غیبت حق تشکیل حکومت اسلامی را نداریم و باید صبر کنیم که امام زمان ظهور و حکومت اسلامی تشکیل دهد.

مصلح بیان داشت: عده‌ای از انجمن حجتیه اعتقاد دارند که باید کار لغو و بیهوده روی زمین گسترش یابد و ما برای مقابله با ناهنجاری‌ها و فساد تلاش کنیم و معتقدند باید در برابر فساد و زیر پا گذاشتن احکام الهی سکوت کنیم تا امام زمان عج) ظهور کرده و با رسیدگی به شرایط وضعیت جامعه را اصلاح کند.

وی افزود: انجمن حجتیه اعتقاد دارد که احکام الهی تا زمان ظهور امام عصر(عج) باید تعطیل شود و با گذشت 14 قرن از ظهور اسلام آنها به دیدگاهی غلط قائل‌ هستند.

امام جمعه با تاکید بر آنکه اسلام دینی سیاسی و حکومتی است، تصریح کرد: اساسا اسلام یک دین سیاسی و حکومتی است و مباحثی در رابطه حکومت و تشکیل حکومت اسلامی بیان کرده و برنامه‌های لازم را در این خصوص ارائه داده است.

وی با بیان اینکه تفکر انجمن حجتیه از نظر منطقی هم زمینه پذیرش ندارد،‌ گفت: تفکر انجمن حجتیه از نظر منطقی زمینه پذیرش ندارد و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد و دین هم اجازه نمی‌دهد که دستورات الهی، قرآن و ائمه اطهار(ع) تعطیل شود تا

امام زمان(عج) ظهور کنند و آن را اجرا کنند.

امام جمعه برازجان یادآور شد: امروز حرکت در مسیر ولایت فقیه رمز موفقیت و سربلندی نظام اسلامی است و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/2451/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول