اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 9 سال توقف

‌جشنواره تئاتر‌ زرند‌ ‌فعالیت خود را آغاز کرد‌

خبرگزاری فارس: به مناسبت‌ ایام‌الله دهه مبارک‌ فجر ششمین جشنواره تئاتر شهرستان زرند‌ پس از 9 سال توقف ‌فعالیت خود را آغاز کرد.

‌جشنواره تئاتر‌ زرند‌ ‌فعالیت خود را آغاز کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند،‌ ششمین جشنواره ‌تئاتر شهرستان زرند پس از 9 سال توقف فعالیت مجدد خود را از سر گرفت و آیین افتتاحیه با استقبال پرشور آحاد محتلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان هنر‌دوست برگزار شد.  ‌

رضا کرمی فرماندار زرند‌ در این آیین با ‌گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک‌ فجر این ایام را یاد‌آور رشادت هنرمندانی دانست که با اهدای خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ارتباط با هنر‌ فرمودند «هر تفکری و ایده‌ای که در قالب هنر نباشد، ماندگار نیست»، لذا نقش هنر بی‌بدیل است و هیچ چیز‌ در جلب مخاطب جای آن را نمی‌تواند بگیرد.

کرمی افزود:‌ در این میان نقش تئاتر هم ارزنده و تئاتر تنها هنری محسوب می‌شود که عنصر‌ اصلی آن انسان است و تاثیر مهمی بر مخاطب دارد‌ و باید فعالیت‌های بیش از پیش خود را در قالب ارزش‌های اسلامی گسترش دهد و یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جوانان و نوجوانان است.

فرماندار زرند با ابراز خشنودی از حضور در جمع هنرمندان گفت: هنرمندان می‌توانند به وجود آورنده اتفاقات مثبت در شهرستان باشند و باید از توانمندی‌های آنها در راستای توسعه شهرستان‌ استفاده شود.

وی عنوان کرد: به تصویر کشیدن آرمان‌ها و آرزوهای جامعه در کنار انتقال مسائل و مشکلات آن جامعه می‌تواند از دیگر وظایف مهم هنرمندان باشد و این یک وظیفه شرعی و اجتماعی است.

فرماندار زرند بر تلاش هنرمندان و به ویژه هنرمندان تئاتر در راستای حفظ و احیای فرهنگ بومی و سنتی شهرستان تاکید کرد.

محسن عزیزاللهی مسئول انجمن تئاتر شهرستان زرند با اشاره به فعالیت مجدد انجمن نمایش تئاتر پس از 9 سال توقف در زرند از مساعدت فرماندار قدردانی کرد و گفت: این جشنواره با حضور 60 هنرمند در قالب 9 گروه و 15 اثر نمایشی در بخش‌های مختلف اجتماعی‌ و فرهنگی تا پایان دهه مبارکه فجر هر روز ساعت 14 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره‌ پنجره امیدی برای علاقمندان به این رشته است، افزود: توجه بیشتر به گروه‌های نمایشی شهرستان، ایجاد حس رقابت میان گروه‌های نمایشی و ایجاد ارتباطی منسجم میان گروه‌های تئاتر و هنرمندان از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام/80022/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول