اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساری خبر داد

ایجاد نخستین دفتر مطالعه تئاتر در ساری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری گفت: دفتر مطالعه و برنامه‌ریزی تئاتر در شهرستان ساری راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد نخستین دفتر مطالعه تئاتر در ساری

سید مهدی سعیدی‌ساروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به لزوم ایجاد شرایطی که هنرمندان بتوانند بر روی طرح و ایده‌های خود بیش از گذشته متمرکز شوند، عنوان کرد: بسیاری از هنرمندان رشته‌های مختلف در ذهن خود ایده‌هایی دارند که اگر زمینه اجرایی شدن آنها فراهم شود به طور حتم دورنمایی از پیشرفت و توسعه را برای همه فراهم می‌آورد.

وی افزود: در این اداره با تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با توجه به نیاز موجود و همچنین ارج نهادن به تفکر هنرمندانی که نسبت به آینده فرهنگ و هنر استان و شهر خود دغدغه دارند، پس از بررسی طرح ارسال شده تصمیم گرفته شد در یک دوره آزمایشی فرصت لازم به آن دسته از هنرمندان که انگیزه برای اقدامات جدی دارند، داده شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری با اشاره به تنوع و گستردگی طرح ارائه شده به لحاظ کیفی و کمی گفت: هنرمندان در این طرح، همه جوانب محیطی، اجتماعی و اقتصادی در زمینه هنرهای نمایشی را در نظر گرفته‌اند و قرار است در شاخه‌های جداگانه‌ای اقدامات آموزشی و اجرایی و جنبی را برای شش ماه آینده پیگیری کنند.

سعیدی با اشاره به پشتکار و جدیت و افتخارآفرینی مکرر هنرمندان تئاتر ساری در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری تصریح کرد: آن‌ها نشان دادند که شایستگی حمایت و تشویق بیشتر را دارند و به نظر می‌رسد ادامه فعالیت دفتر مطالعه و برنامه‌ریزی تئاتر می‌تواند تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کند.

وی تهیه کتاب تاریخ تئاتر ساری، برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های تحلیلی و نقد آثار هنری، نمایشنامه‌خوانی، سفرهای پژوهشی و برگزاری مراسم تخصصی تئاتر را از جمله طرح‌هایی دانست که قرار است طی ماه‌های آینده بر روی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری در پایان ابراز امیدواری کرد که در سایه تعامل، همدلی و همفکری اداره و اعضای دفتر مطالعه و برنامه‌ریزی شاهد توسعه هر چه سریع‌تر هنرهای نمایشی در مرکز استان باشیم.

گفتنی است، افشین رشیدی نویسنده و کارگردان تئاتر و دبیر نخستین جشنواره تئاتر سارویه در سال گذشته، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری به عنوان مسئول دفتر مطالعه و برنامه‌ریزی تئاتر ساری معرفی شد.

انتهای‌پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول