اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مشهد:

تئاتر «فرزندان خورشید» در دهه فجر به نمایش گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: تئاتر فرزندان خورشید با موضوع مبارزه حق علیه باطل در دهه فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

تئاتر «فرزندان خورشید» در دهه فجر به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نعمت فیروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع کلی نمایش‌نامه فرزندان خورشید مبارزه حق علیه باطل در عالم و جلوه آن در انقلاب اسلامی است و با وجود اینکه روایت‌گر یک زندگی عادی و روزمره است در چهار سکانس به بررسی چهار برش از انقلاب می‌پردازد.

وی تصریح کرد: نمایش‌نامه تئاتر فرزندان خورشید برگرفته از کتاب «بچه‌های خورشید» اثر علی حمیدی یکی از نویسندگان معروف مشهدی است که در تئاتر فجر سابقه درخشانی دارد.

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: جوان‌ترین تیم هنری کشور مانند اربابی و مسعودی به عنوان کارگردان، این تئاتر را در دهه فجر اجرا می‌کنند.

فیروزی یادآور شد: در سکانس نخست نمایش‌نامه شکنجه‌ها و فشارهای وارد از سوی طاغوت بر مردم مورد بررسی قرار داده می‌شود و در سکانس دوم نیز مبارزات اهل حق که سبب به وجود آمدن نخستین جرقه‌های آغاز انقلاب شد روایت می‌شود.

وی افزود: رهبران انقلاب در سکانس سوم به عنوان بزرگان و استوانه‌های انقلاب معرفی می‌شوند و آخرین سکانس این نمایش، روایت فتح است که نمایان‌گر پیروزی انقلاب اسلامی است و تئاتر با نمایش ورود امام خمینی به کشور پایان می‌یابد.

فیروزی با اشاره به مخاطبان این تئاتر اظهار کرد: نکته مثبتی که می‌توان در این نمایش‌نامه به آن اشاره کرد قابلیت اجرای آن برای تمامی گروه‌های سنی است و فرهنگ‌سرای انقلاب تصمیم دارد به منظور بهره ‌بردن تمامی شهروندان مشهدی این تئاتر را در قالب ویژه عموم مخاطبان به اجرا درآورد.

انتهای پیام/70001/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول