اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان:

180 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر برهان ارسال شد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از مجموعه جشنواره قرآنی آیات، از ارسال 180 اثر از استان‌های مختلف به این دبیرخانه در گرگان خبر داد.

180 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر برهان ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد گلچین پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاحیه این جشنواره در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: از مجموع آثار ارسال شده 41 اثر توسط هیئت داوران به مرحله بازبینی ارسال شدند.

وی افزود: از 41 اثر راه یافته به مرحله بازبینی، 10 اثر برگزیده شدند که طبق برنامه طی مدت چهار روز به نمایش عمومی در می‌آیند.

گلچین خاطرنشان کرد: علاقمندان برای نمایش آثار می‌توانند در ساعات 10 و 30 دقیقه و 19 به تالار فخرالدین اسعد گرگانی و 16 به مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی کردکوی مراجعه کنند.

مسئول دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان ابراز داشت: آثار پذیرفته شده در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان روزهای 11 تا 15 بهمن ماه 1391 در ساعات اعلام شده به نمایش در می‌آیند.

گلستان ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری دارد

داور ناظر جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان نیز در مراسم افتتاحیه گفت: گلستان از نظر فضاهای اجرایی و مخاطبان ظرفیت‌های خوبی برای میزبانی این گونه جشنواره‌ها دارد.

شهرام نوشیر یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تمرکززدایی برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان به عنوان مجموعه‌ای از دومین جشنواره قرآنی آیات در گلستان در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره قرآنی آیات با 22 گرایش و هر گرایش به صورت یک جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شوند.

آرشیو منظمی از هر زمینه هنری تشکیل می‌شود

به گفته نوشیر، نخستین دوره جشنواره قرآنی آیات در سال 1389 و با تجربیات ارزشمندی برگزار شد که برای دوره دوم آرشیو منظمی از هر زمینه هنری به دست می‌آید. 

وی اضافه کرد: جشنواره قرآنی آیات در زمینه‌هایی همچون تئاتر، نقاشی، گرافیک، عکس، قصه‌گویی، داستان‌نویسی و فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

داور ناظر نخستین جشنواره ملی تئاتر برهان خاطرنشان کرد: گرایش تئاتر برای نخستین بار در جشنواره قرآنی آیات در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان پانزدهم بهمن ماه 1391 با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول